Revner i Stark Earliest (æbler)
Fra : Klaus Ankerstjerne

Dato : 26-08-09 19:52

Jeg har et æbletræ med sorten Stark Earliest og ligesom andre sorter og
kulturer, så modner de tidligt i år. Men skinnet på æblerne revner,
inden jeg får dem plukket, hvorfor gør de det? Og mange af dem rådner
også, mens de sidder på træet. Hvad kan der være galt?

mvh.
Klaus Ankerstjerne
www.aigis.dk

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 27-08-09 08:42

On Wed, 26 Aug 2009 20:52:11 +0200, Klaus Ankerstjerne
<ke5492@gmail.com> wrote:

> [...]
>inden jeg får dem plukket, hvorfor gør de det? Og mange af dem rådner
>også, mens de sidder på træet. Hvad kan der være galt?

Jeg lytter med, for mine Disconery rådner på træet, også selvom der
ikke er orm i dem, ligeså sidste år, kan det være for meget vand ?
mvh Ebbe
( det er nok klimaforandringen, vi skal dyrke bananer)