Ny kuffert
Fra : Rick

Dato : 25-08-09 20:53

Hej I gruppen,

Jeg står og skal ud og rejse og mangler en god kuffert. Jeg så engang på TV
at metalkufferter gjorde sig bedst i test og kunne holde de næste 20år. Så
jeg har googlet forskellige online-shops og de metalkufferter jeg kan finde,
er fra firmaet Rimova og koster omkring 4000kr.

Kan det virkelig ikke gøres billigere? Eller bør jeg alligevel finde en
anden hardcase/hård plast kuffert?

- rick -

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 25-08-09 21:16

Hej

"Rick" <rickcool22@hotmail.com> wrote:

> [...]
>er fra firmaet Rimova og koster omkring 4000kr.

>Kan det virkelig ikke gøres billigere? Eller bør jeg alligevel finde en

Jo, meget billigere. - Ifølge en undersøgelse som for nogle år siden
blev lavet af et større flyselskab så er det allerbedste en såkaldt
"Sportstaske" som jo fås i ret store størrelse. - De går stort set
aldrig i stykker, så det var måske en mulighed...
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : michael

Dato : 25-08-09 21:52

Ole Rasmussen skrev:

> [...]
> "Sportstaske" som jo fås i ret store størrelse. - De går stort set
> aldrig i stykker, så det var måske en mulighed...

Det gør derimod indholdet i tasken...

/michael

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-08-09 21:17

Hej

michael <no@email.dk> wrote:

>Det gør derimod indholdet i tasken...

Nu skal du jo ikke lægge dine indkøbte flasker og lign. i sportstasken,
jeg formoder de fleste transporterer deres tøj i den, og det tar' vist
ikke skade af et tryk. - En anden væsentlig ting er at en sportstaske
stort set ikke vejer noget, hvorimod en hardcase kuffert nemt vejer 5-7
kilo i tom tilstand, så det går voldsomt ud over max. vægten på typisk
20 kg.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Armand

Dato : 03-09-09 22:17

Ole Rasmussen skrev:

> Hej

> Nu skal du jo ikke lægge dine indkøbte flasker og lign. i sportstasken,

Hvor ellers? Det må jo ikke medbringes i håndbagagen og indkøb behøver
ikke nødvendigvis at have foregået i den taxfree'e hvor man får det med
i en lukket pose!

--
Armand,

Fra : Peter T.

Dato : 04-09-09 22:29

In article <4aa03220$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, armand@mc-
chaufforerne.dk says...

> Hvor ellers? Det må jo ikke medbringes i håndbagagen og indkøb behøver
> ikke nødvendigvis at have foregået i den taxfree'e hvor man får det med
> i en lukket pose!

Fordi sportstasker klemmes nemmere når der ligger 100-200kg bagage oven
på i flyets bagagehuller. Skal der transporteres flasker, så vil jeg
som MINIMUM anbefale bløde kufferter med et indre skelet hvor flaskerne
ligger inderst i en lukket plastikpose og helst en hardcase kuffert.
Alternativet er at passageren med den knuste flaske portvin fra Portugal
vil stå forsikringsmæssig ansvarlig overfor andre passagerers ødelagte
bagage fordi portvinen er sivet igennem flere lag kufferter.
Jeg har, som bagageportør i Københavns lufthavn, oplevet mange uheld med
bagage, hvor rødvin, portvin og spiritus er knust og trængt igennem til
andre kufferter fordi folk ikke har pakket det forsvarligt.
Jeg ved ikke hvad folk gemmer i deres bagage når jeg sidder i et 1 meter
højt rum og pakker en flyver med 1-3 tons bagage, der skal afsted 20 min
efter. For jeg tænker mere på mine knæ og ryg end på folks eventuelt
medbragte rødvin. Og folk får forresten hvad de betaler for når de
køber en flyver kbh-phuket tur/retur for 3000 kr...

--
Peter T.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-09-09 23:52

Peter T. skrev:

> Jeg har, som bagageportør i Københavns lufthavn, oplevet mange uheld med
> bagage, hvor rødvin, portvin og spiritus er knust og trængt igennem til
> andre kufferter fordi folk ikke har pakket det forsvarligt.

Eller måske har de været så dumme at medtage flasker med
tryk, fx en sodavandsflaske. Been there, done that, fik
ødelagt t-shirten.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Peter T.

Dato : 05-09-09 01:06

In article <X6udnfmJRd6aBzzXnZ2dnUVZ8lxi4p2d@giganews.com>,
usenet@kimludvigsen.dk says...

> Eller måske har de været så dumme at medtage flasker med
> tryk, fx en sodavandsflaske. Been there, done that, fik
> ødelagt t-shirten.

Måske. Men en vinflaske kan holde til trykket - eller rettere manglen
deraf. :)

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 25-08-09 23:09

In article <4a94410e$0$306$14726298@news.sunsite.dk>, rickcool22
@hotmail.com says...
> Hej I gruppen,
>
> Jeg står og skal ud og rejse og mangler en god kuffert. Jeg så engang på TV
> at metalkufferter gjorde sig bedst i test og kunne holde de næste 20år.

Bleh. Så er de bygget på et skibsværft.

> Kan det virkelig ikke gøres billigere? Eller bør jeg alligevel finde en
> anden hardcase/hård plast kuffert?

PeliCase! Jeg arbejder med bagagehåndteringen i Kbh lufthavn og hvis
jeg selv skal have en holdbar kuffert, så blive det helt sikkert en
pelicase. De kan simpelthen IKKE smadres på nogen måde medmindre du
kyler en håndgranat i dem! Seriøst! :)

<www.lindeoglarsen.dk>

Ellers findes der Samsonite, som også er robuste. Men hagen ved disse
er hængslerne, der går vanvittigt let op - og vupti - så står jeg og
glor ned i en fremmed persons åbne kuffert og ser de sure underbukser.
Og det er ikke toppen. Jeg ved dog ikke om det er fordi folk ikke låser
hængslerne korrekt.

--
Peter T.

Fra : bosol

Dato : 26-08-09 08:36

On 26 Aug., 01:09, Peter T. <pino...@hotmail.GEBIScom> wrote:
> [...]
> glor ned i en fremmed persons åbne kuffert og ser de sure underbukser.
> Og det er ikke toppen.  Jeg ved dog ikke om det er fordi folk ikke låser

Har lige været i Grækenland og fra 3 lufthavne kunne jeg følge med i
når bagagen kom ned fra flyets rullebånd. Der stod en mand og
"kastede" kufferterne ind på kørevognen og den blev fyldt helt op med
top på, selv havde jeg en "taske" og jeg må rose grækerne, bagagen kom
hurtigt ind til ankomsthallens kørebånd.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-08-09 23:39

"Rick" <rickcool22@hotmail.com> wrote in

> Jeg står og skal ud og rejse og mangler en god kuffert.

Køb en ikke for stor regulær kuffert i hårdplast, med gode
låsemekanismer også i hjørnerne. Køb en ordentlig kvalitet.

Køb en med håndtag på mindst 2 sider. Gerne sammenklappelige. Skal der
hjul på, så køb en model hvor de er indlejret i kabinettet, eller på
anden måde beskyttet mod stød og slag.

Undgå bagagestropper, nøgleringe, hængelåse eller andet tingeltangel
der kan sætte sig fast i de automatiske sorteringsanlæg.

Jeg ville kigge på noget i Samsonites F-Lite serie, f.eks. i stil med
disse:
http://www.onskebasen.dk/shop/samsonite-flite-comfort-1087p.html
http://www.onskebasen.dk/shop/samsonite-flite-comfort-1090p.html

Metalkufferter er umiddelbart mere holdbare, men de er hårdere ved
indholdet af 2 årsager:

1) De er meget stive, og alle stød og ydre påvirkninger passerer derfor
udæmpet videre til indholdet.

2) Fordi de automatiske sorteringsanlæg har metalslidsker, er der kun
minimal friktion mellem slidsker og en metalkuffert, og de kan derfor
opnå ganske høje hastigheder med risiko for simpelthen at blive kastet
af eller påvirke kuffertens indhold i ekstrem grad når kufferten rammer
bagagestop eller andet.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Peter T.

Dato : 26-08-09 02:14

In article <Xns9C736AC346ABkentoldhojdk@130.225.247.90>, kent@oldhoj.dk
says...

> [...]
> opnå ganske høje hastigheder med risiko for simpelthen at blive kastet
> af eller påvirke kuffertens indhold i ekstrem grad når kufferten rammer

Nu er bremsegummiet i trykluftsbremserne ikke ligefrem nyt længere og
det gav mig en halvsyret oplevelse for nogle måneder siden.

En hardcase kuffert sad fast i bremsegummiet halvvejs oppe og en anden
metalkuffert var på vej ned ad slidsken. Der skete det at den anden
kuffert mødte den første kuffert og brugte denne som en slags
affyringsrampe så den direkte fløj henover den første kuffert og landede
på gulvet netop foran bagagestoppet 4-5 meter længere fremme. Jeg stod
lige foran og så hvordan den fløj igennem luften. Heldigvis stod der
ikke nogen i vejen.

--
Peter T.