Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
to skærms kalibrering
Fra : Carsten

Dato : 25-08-09 10:14

Hej

Skal investere i en sørrre skærm (Eizo Coloredge CG241)

Har i forvejen Eizo Flexscan L767

Vil gerne have dem kalibreret ens med Spyder2

Hvad skal jeg vælge - to ens grafikkort eller et grafikkort med tilslutning
for 2 monitorer? Eller anden løsning?

Kører nu XP men overvejer at skifte til 7

Mvh

Carsten

Fra : Brian Lund

Dato : 25-08-09 19:31

> [...]
>
> Hvad skal jeg vælge - to ens grafikkort eller et grafikkort med
> tilslutning for 2 monitorer? Eller anden løsning?

Bare køb et ganske almindeligt grafikkort med 2 udgange, det har de fleste
vist idag?
Mine sidste 3 kort har ihvertfald haft to udgange, det seneste (fra okt.
2007) endda 2x DVI.

Brian

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 25-08-09 20:01

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vist idag?
> Mine sidste 3 kort har ihvertfald haft to udgange, det seneste (fra okt.

Han skal lige være klar over, at XP ike kan håndtere to skærmprofiler til
hver sin skærm.
Vista kan, og mon ikke Windows 7 kan.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-09 20:03

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> "Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Han skal lige være klar over, at XP ike kan håndtere to skærmprofiler til
> hver sin skærm.
> Vista kan, og mon ikke Windows 7 kan.

og så skal han også lige være klar over, at spyder2 ikke kan håndtere 2
skærme på een gang...

Du må opgradere til spyder3 for at få denne mulighed.

Fra : Soren 'theDiver' Rei~

Dato : 25-08-09 22:03

Frodo Nifinger wrote:
> Han skal lige være klar over, at XP ike kan håndtere to skærmprofiler til
> hver sin skærm.
> Vista kan, og mon ikke Windows 7 kan.

Det kan Windows 7 også godt, Det kører perfekt på min ihvertefalde.
(Dejligt med MSDN abo)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Søren Reinke, IDCS #505926, TDI Trimix

Fra : Carsten

Dato : 26-08-09 11:11

Takker for svar

Tager Win7 og Spyder3

Mvh

Carsten

Fra : Gert Nielsen

Dato : 26-08-09 11:56

"Carsten" <admin@esp.dk> skrev i en meddelelse
> Takker for svar
>
> Tager Win7 og Spyder3

Det er "kun" Spyder2 Express og Spyder2 suite, der kun tillader een skærm ad
gangen.
Spyder 2 pro kan det samme som Spyder 3
Gert

Fra : Hans_Kruse

Dato : 26-08-09 13:30

"Carsten" <admin@esp.dk> wrote in message
> Takker for svar
>
> Tager Win7 og Spyder3

Mht. én versus to grafikkort, så skal der være en LUT for hver udgang på et
kort, der understøtter flere skærme. Det siges at de fleste grafikkort kun
har én LUT selvom er kan tilsluttes flere skærme og derfor vil kalibreringen
ikke virke korrekt, his det er tilfældet for dig. Hvis du har et kort for
hver skærm er du sikker på at have en separat LUT for hver skærm.

Som Gert siger, så supporter Spyder2Pro også flere skærme på samme maskine.

Jeg har ingen erfaring med flere skærme komlet til samme maskine, men et
relevant spørgsmål er nok om alle farvestyrede programmer understøtter flere
skærme korrekt. Ja, jeg er ikke i tvivl om at Adobes programmer gør, men gør
f.eks. browsere som Safari og Firefox? ACDSee Pro som jeg bruger til at
bladre i mine billeder pga. farvestyring ser kun ud til at undersøtte én
skærm.

Jeg valgte da jeg anskaffede mig en ny PC for et par år siden, at satse på
én stor skærm i stedet for to mindre skrærme.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse