Erfaringer med algerensning af tag og firm~
Fra : prebenkaas

Dato : 24-08-09 15:35

Mit tegltag er fyldt med alger og mos og jeg påtænker derfor at få et
firma til at rense det.

Har set en annonce fra
Jydsk Tagteknik A/S, Hinnerup (med afdelinger i Kolding og Greve)

Nogen som har erfaring med algerens og med Jydsk Tagteknik?

Positive eller negative

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

Fra : Børge Laursen

Dato : 24-08-09 18:57

prebenkaas wrote:

> [...]
> Jydsk Tagteknik A/S, Hinnerup (med afdelinger i Kolding og Greve)
> Nogen som har erfaring med algerens og med Jydsk Tagteknik?

Jeg fik mit skifereternittag renset og malet af firmaet (i Greve) i juli
2006.
Jeg har kun gode erfaringer med firmaet. De holdt det givne tilbud, kom
til det aftalte tidspunkt og udførte et omhyggeligt arbejde på få dage,
bl.a. med udskiftning af defekte plader.
Efterfølgende har firmaet foretaget algebehandling hvert andet år. Så
mit tag står idag, som da det blev lagt i 1971.
Så jeg kan kun anbefale firmaet. Indhent et skriftligt tilbud !

Venlig hilsen
Børge Laursen

Fra : Carsten

Dato : 24-08-09 19:17

"prebenkaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse
> Mit tegltag er fyldt med alger og mos og jeg påtænker derfor at få et
> firma til at rense det.

husk at få klarhed over om du selv eller firmaet skal sørge for afdækning af
dit loft. Det kan ikke undgåes at der ved det høje tryk kommer vand ind
mellem tagpladerne. Nogle firmaer skriver at det skal du selv klare. Ved
andre er det med i prisen

Carsten

Fra : Jens

Dato : 24-08-09 19:51

"prebenkaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jydsk Tagteknik A/S, Hinnerup (med afdelinger i Kolding og Greve)
> Nogen som har erfaring med algerens og med Jydsk Tagteknik?

De har renset alger på mit tag 2 gange (Hinnerup)
Resultatet var fint og som aftalt
Desværre "sved" de flere af mine haveplanter af, så bladene blev grimme...
:(
Det kan ikke undgåes med mindre det er absolut vindstille / du afdækker de
bede der ligger ind til huset

I år gjorde jeg det selv med en havesprøjte og pelargonsyre fra Ecostyle,
beregnet herfor.
Det tog et par timer og kostede 200kr., men kræver dog at du har et tag som
er til at gå på.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-09 14:48

On 24 Aug., 16:35, prebenkaas <prebenk...@xxxxhjallesenet.dk> wrote:
> [...]
> Jydsk Tagteknik A/S, Hinnerup (med afdelinger i Kolding og Greve)
>
> Nogen som har erfaring med algerens og med Jydsk Tagteknik?

Positive, ikke personligt, men kender flere som har brugt det firma og
de har alle været 100% tilfredse.

--
Christian

Fra : prebenkaas

Dato : 25-08-09 16:46

On Mon, 24 Aug 2009 16:35:22 +0200, prebenkaas
<prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> wrote:

> [...]
>Jydsk Tagteknik A/S, Hinnerup (med afdelinger i Kolding og Greve)
>
>Nogen som har erfaring med algerens og med Jydsk Tagteknik?

tusind tak for svarene, nu er man lidt mere tryg ved at kontakte
firmaet.

mvh
Preben
ved mail fjern xxxx