Øhavet rundt...
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-09 16:30

Så har der været "ø-havet rundt" - i frisk vind.
Har lagt lidt billeder her:

http://picasaweb.google.com/Allanr75/BlandedeBilleder

De er pænest hvis du lige zoomer ind på dem...

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : SørenH

Dato : 23-08-09 17:01

Allan skrev:
> [...]
> Har lagt lidt billeder her:
>
> http://picasaweb.google.com/Allanr75/BlandedeBilleder
>
> De er pænest hvis du lige zoomer ind på dem...

Akja! - man blir helt vemodig!
Vi boede på Thurø en årrække og var meget aktive i klubben.

Første år deltog vi i vores Svendborg Senior, og ved Avernakø-rundingen
opdagede vi at en kordel i SB vant var knækket og lisså stille var ved
at vikle sig op i proptrækkerfacon!
Udgå ville vi ikke, men fik humpet os igennem sejladsen og kom i mål som
sidste båd!
Det udløste en præmie: En telefon, så vi fremover kunne ringe hjem og
sige hvornår vi kom ind!

Årene efter var det i den nyindkøbte Bandholm 26 "Øhavet", og der vandt
vi vore løb suverænt!
Da man jo skal trække sig når man er på toppen var vi i de følgende
års sejladser fast radiobåd i havnen, - kaldenavnet passede jo fint - og
kunne formidle bistand, som feks. da et fremtrædende medlem af klubben
fik os til at ringe hjem til konen og spørge hvor hun havde gjort af
agurkesalaten!
Iøvrigt kunne vi stadig sige at vi have været Øhavet rundt efter en rask
tur langs søgelænderet!

I frisk vind var det vel som sædvanligt en folkebåds-fest?!

Hilsen
SørenH
s/y Marie af Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-09 22:04

> Akja! - man blir helt vemodig!

:) Du kommer da bare med næste gang!

.....snip...
....god historie fra gamle dage...
....snip...

> I frisk vind var det vel som sædvanligt en folkebåds-fest?!

Yeppers :)
Resultat lister findes her:
http://www.thuroesejlklub.dk/default.asp?Valg=&Artikelnr=641

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : SørenH

Dato : 26-08-09 07:37

Allan skrev:
> ....snip...
> ...god historie fra gamle dage...
> ...snip...
>
> Mvh
> Allan Rasmussen

Ja, vi er 20 år tilbage.
Men omtalte prominente medlem holder stadig sin store frokost ombord,
kan jeg se på billedet af hans besætning incl. kok.
Hils Lars hvis du sér ham!

En anden gang fik vi i radiobåden opkald om jeg ville være så venlig at
ringe hjem og sige tillykke til konen, - de havde bryllupsdag og skipper
havde svedt det ud!

Et år hvor vi selv deltog i Bandholmeren lå vi lige bag en Vindø da vi
gik igennem Mørkedybet.
Da jeg vidste at skipperen var fra Ærø og kendte renden som sin egen
bukselomme fulgte jeg tæt efter ham fordi jeg var klar over at han ville
sejle den hurtigste vej igennem, - udenfor mærkerne.

Det gik godt og vi var til tider meget langt ude, men pludselig bumlede
Bandholmeren med høj fart henover stengrunden så alt blev kastet rundt
og der kom kvasende lyde fra skroget.

Årsagen var at vi havde ligget en 4-6 meter skråt bagude efter Vindø'en,
og det var nok til at vi gik på grund, mens Vindø'en (med ½ meter køl
mere end os) blot sejlede videre!
Vi hævnede os ved at passere ham lige NV for Drejø!

Bandholm 26 er langkølet, og kølvægten er blykugler som er indstøbt i
skroget, så resten af sejladsen bævede jeg for at der var gået hul, så
alle blykuglerne trillede ud og båden vendte rundt!

Morale: Kun en tåbe frygter ikke Mørkedyb!

Hilsen
Søren H
s/y Marie af Næstved