Kina rundrejse - anbefalinger
Fra : David List

Dato : 23-08-09 16:55

Har nogen her erfaringer med færdigpakkede rundrejser i Kina? Vi kigger på
f.eks. de produkter der sælges af Tema Rejser, Albatros Rejser og Bravo
Tours. Vi har imidlertid ingen erfaringer med rejseselskaber på denne måde,
idet vi kun har gjort os i storbyferier indtil nu.

Er der personlige erfaringer med rejser til Kina, eller blot gode råd om
hvad vi skal være opmærksomme på før valg af en færdigpakket rejse?

Jeg håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.

Fra : Elmand

Dato : 23-08-09 17:27

"David List" <news@davidlist.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vi skal være opmærksomme på før valg af en færdigpakket rejse?
>
> Jeg håber nogen kan hjælpe. På forhånd tak.

Jeg er lige kommet hjem her den 31 august fra alletiders rundrejse i Kina.
Det er 2 gang ( første gang i 2001) jeg rejser med Sinex Rejser. WWW.sinex.dk

Det er et meget lille, men ualmindeligt godt. Det ejes af en yngre kinesk
kvinde, Laila Lou
der taler flydende dansk. - Hun har lige arrangeret rejsen til Kina med DR
pigekor.-
Sidste år med DR drengekor . Der har lige været total solformørkelse i Kina i
juli
og der havde hun bl.a Dansk Astrnomisk forening som kunde.
Mine allerbedste anbefalinger.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : David List

Dato : 24-08-09 20:35

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> wrote in message

> Jeg er lige kommet hjem her den 31 august fra alletiders rundrejse i Kina.
> Det er 2 gang ( første gang i 2001) jeg rejser med Sinex Rejser.
> WWW.sinex.dk
Tusind tak for henvisningen. Deres udvalg af både gruppe- og individuelt
tilrettelagte rejser ser interessant ud.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 23-08-09 22:17

Lad være med at tro, at I kan se hele Kina på én rundrejse på måske 14 dage.
Ellers kommer I til at tilbringe al tiden i flyvemaskiner og lufthavne. Find
et selskab der bruger lidt mere tid hvert sted, fremfor et der når et ekstra
sted på kort tid.

Fra : David List

Dato : 24-08-09 20:42

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote in message
> [...]
> dage. Ellers kommer I til at tilbringe al tiden i flyvemaskiner og
> lufthavne. Find et selskab der bruger lidt mere tid hvert sted, fremfor et

Det er netop også sådan noget vi er ude efter, og vi er ganske klar over at
man ikke ser så gigantisk et land på en enkelt rejse. Vi vil sikkert
(afhængigt af vore oplevelser på denne første Kina-rejse) vende tilbage.
Umiddelbart ser f.eks. de arrangerede grupperejser med krydstogt på Yangtze
tiltalende ud af netop den grund: at man ikke jager afsted fra seværdighed
til seværdighed hele tiden.

Fra : jk

Dato : 25-08-09 07:54

On Mon, 24 Aug 2009 21:41:53 +0200, "David List" <news@davidlist.dk>
wrote:

> [...]
>tiltalende ud af netop den grund: at man ikke jager afsted fra seværdighed

Krydstogt på Yangtse var ret skuffende for mig. Kløften er jo mere
eller mindre højvandet efterhånden. Hvis man lige ser bort fra 4 dages
afslapning. Det kan vælges fra. Husk hvor vant vi er med færger i DK.
Jeg vil sige sydøst-kina, omkring Kymning m.m. og de gule bjerge,
sekundært chonching (i bjergene) xian og beijing. Man kan evt. slutte
af med en uge på deres badeø. Shanghai er tæt på de gule bjerge og må
være et must.

mvh

John