Viktoriablommetræ.- orm .
Fra : Elmand

Dato : 23-08-09 11:08

Kære havegruppe.

Vi har et blommetræ, som vi desværre ikke har den glæde af som de masser af
dejlige blommer ellers lægger op til.-
Vi har ofte masser af bladlus.- Senere hullede blade samt rådne blommer.
I år ikke så meget råd, men masser af "kød" ( orm) i frugterne.

Er der en der vil give meg en vejledning, jeg kan bruge til næste sesson.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-08-09 16:41

On Sun, 23 Aug 2009 12:08:10 +0200, "Elmand" <elmand@fjernpc.dk> wrote:

> [...]
>I år ikke så meget råd, men masser af "kød" ( orm) i frugterne.
>
>Er der en der vil give meg en vejledning, jeg kan bruge til næste sesson.

Ormene tør jeg ikke sige noget om.
Bladlusene vil det være en god ide at få gjort noget ved til den tid.
Måske det er nok at spule træet med koldt vand, ellers må der skrappere
midler i brug.

At blommerne rådner kan godt skyldes at de sidder for mange og for tæt.
Prøv at tynde træet ud kort efter blommerne er sat, de vil også smage
bedre hvis de når at få en fornuftig størrelse.
Sørg også for at få alle de rådne blommer fjernet fra træet inden næste
sæson. Hvis nu det råddet skyldes svampesygdom, så kan svampen
overvintre på de blommer der bliver siddende på træet.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/