"adkomst"
Fra : Towli

Dato : 23-08-09 09:19

Hej

Jeg er igang med at optage et lån med pant i min andelsljelighed. I den
forbindelse skal "foreningen" skrive under på at jeg har "adkomst" til
lejligheden.
Der er plads til 4 underskrifter, men der står ingen steder hvor mange der
kræves.
Jeg har fået formandens underskrift og et bestyrelsesmedlem's.

Er der en regel om hvor mange underskrifter der kræves?

/T

Fra : alexbo

Dato : 23-08-09 10:17

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev

> [...]
> Jeg har fået formandens underskrift og et bestyrelsesmedlem's.
> Er der en regel om hvor mange underskrifter der kræves?

Der skal være de underskrifter der gør dem gyldige, det er sandsynligvis
formanden og et bestyrelsesmedlem i forening, men det kan være flere

Erhvervs- og boligstyrelsen, december 2006
Normalvedtægt for en privat andelsboligforening:
Tegningsret
§ 29. Foreningen tegnes af formanden og to andre bestyrelsesmedlemmer i
forening.

I den sidste ende kender långiver alligevel ikke disse underskrifter, de ser
dem ikke blive skrevet af en person der kan identificere sig som foreningens
formand, så det er op til långiver at redegøre for hvilke krav der stilles.

Nogle långivere sender denne erklæring direkte til andelsforeningen, så kan
låntager i det mindste ikke selv skrive under.

mvh
Alex Christensen

Fra : Towli

Dato : 23-08-09 12:46