Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Arkivprogram
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 22-08-09 08:49

Hej NG.

Jeg har efterhånden fået samlet mig en del digitale fotos og er ved at
scanne alle de gamle negativer. Så nu kan jeg snart ikke finde rundt i
alle mine mapper med filer mere.

Kan I anbefale et arkivprogram? Jeg har ikke de store krav til at starte
med andet end at jeg vil kunne tagge billederne og lave søgninger på
disse tags.

Mvh
Stefan

Fra : Kenneth

Dato : 22-08-09 08:59

"Stefan Kristensen" <jems@mad.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med andet end at jeg vil kunne tagge billederne og lave søgninger på disse

Tag et kik på ACDSee, du kan vist hente en demo
//Kenneth

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 22-08-09 09:01

> Tag et kik på ACDSee, du kan vist hente en demo

Det ser lovende ud - Tak for det hurtige svar.

Mvh
Stefan

Fra : Kenneth

Dato : 22-08-09 15:29

> Det ser lovende ud - Tak for det hurtige svar.
>
> Mvh

Du er da velkommen Stefan, har selv brugt det i 10 år tror jeg
Det er også en fortræffelig billede viewer

//Kenneth

Fra : kim rasmussen

Dato : 22-08-09 15:46

Stamp som er freeware ....
Hilsen Kim

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 22-08-09 20:57

> Stamp som er freeware ....

Lyder endnu bedre - Men jeg kan ikke lige se at man kan tagge sine
billeder? (Andet end EXIF tags, men det er ikke det, jeg er ude efter).

Mvh
Stefan

Fra : Harry Lund

Dato : 22-08-09 16:29

Stefan Kristensen skrev:
> [...]
>
> Kan I anbefale et arkivprogram? Jeg har ikke de store krav til at starte
> med andet end at jeg vil kunne tagge billederne og lave søgninger på

Hallo Stefan
scanne de gamle negativer !
Hvordan gør du det ?????
harry

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 22-08-09 20:59

> scanne de gamle negativer !
> Hvordan gør du det ?????

Med en scanner ?!?

Jeg har en CanoScan Lide 500F. Der fulgte en lære med til at lægge
negativerne i samt en meget skarp lampe til at lægge over. Det giver
væsentlig bedre resultater end at scanne papiraftrykket.

Mvh
Stefan

Fra : AS

Dato : 26-08-09 15:37

"Stefan Kristensen" <jems@mad.dk> wrote in message

> [...]
> negativerne i samt en meget skarp lampe til at lægge over. Det giver
> væsentlig bedre resultater end at scanne papiraftrykket.

Det giver, men efter du har sammenlignet det med resultat fra en dedikeret
filmscanner vil du ikke se dem fra Canon mere

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 26-08-09 21:28

> Det giver, men efter du har sammenlignet det med resultat fra en dedikeret
> filmscanner vil du ikke se dem fra Canon mere

Uden tvivl - Men en filmscanner bruger jeg jo kun én gang, så jeg er
ikke helt sikker på, at jeg vil ofre pengene på sådan en fætter...
Men måske alligevel...

Mvh
Stefan