Delphi og MySQL?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-08-01 02:46

Hejsa igen,

Jeg vil prøve at lave noget mysql-database-halløj med delphi 3 standard.
Jeg har hentet myODBC fra www.mysql.com og installeret denne, som foreslået
tidligere. Men når jeg vælger at bruge database-driveren MySQL til
database-komponenten, får jeg følgende fejlmeddelse:

"Your application is not enabled for this driver, Alias: min_DB"

Er der nogen der ved hvad jeg gør galt, kan henvise til en god ressource?

Mvh
Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Helge Larsen

Dato : 01-08-01 08:58

Hej Tonni

> [...]
>
>"Your application is not enabled for this driver, Alias: min_DB"
>
>Er der nogen der ved hvad jeg gør galt, kan henvise til en god ressource?

Så vidt jeg husker kan Delphi 3 Standard kun anvende Paradox/Dbase
databaser. For at kunne bruge ODBC kræves Professionel versionen.

Helge Larsen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-08-01 10:25

"Helge Larsen" <hal@post4.tele.dk> wrote in message
> Så vidt jeg husker kan Delphi 3 Standard kun anvende Paradox/Dbase
> databaser. For at kunne bruge ODBC kræves Professionel versionen.

Rigtigt husket

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-08-01 10:58

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse

> Rigtigt husket

Øv øv!
- og så lidt off-topic:
Kan man få en pro-version som "gratis-version"?
Hvis nogen evt. ligger inde med f.eks D3 Pro og vil sælge - så smid en mail.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-08-01 11:34

In article <3b67d273$0$31244$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, "Tonni
Aagesen" <use.my@signature.com> wrote:

> [...]
> Kan man få en pro-version som "gratis-version"? Hvis nogen evt. ligger
> inde med f.eks D3 Pro og vil sælge - så smid en mail. --

Du kan få en kopi af delphi4.0 standard. Det er ikke en pirat, men en
gratis version fra et eller nummer af AOD.

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-08-01 12:41

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> wrote in message
> Du kan få en kopi af delphi4.0 standard. Det er ikke en pirat, men en
> gratis version fra et eller nummer af AOD.
Men stadig standard og ikke pro.

Prøv evt. at finde mODBC på denne side: http://www.delphipages.com/
Du kan også læse lidt mere her: http://www.kylecordes.com/bag/sol/modbc.html

Måske virker det også i en standard udgave af Delphi.

Hilsen
Uffe

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-08-01 12:03

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> skrev i en meddelelse

> Du kan få en kopi af delphi4.0 standard. Det er ikke en pirat, men en
> gratis version fra et eller nummer af AOD.

Mange tak! Kan denne version bruges, eller skal det være en Pro-version?
Hvordan får jeg fat i den? Jeg er dog stadig interesseret i at købe en
aflagt Pro-version, hvis man må videresælge licensen!

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-08-01 21:35

In article <3b67e1c2$0$31245$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, "Tonni
> [...]

> Hvordan får jeg fat i den? Jeg er dog stadig interesseret i at købe en
> aflagt Pro-version, hvis man må videresælge licensen! --

Der hvor jeg underviser i Delphi. har vi version 4.0 standard, og den
klarer udemærket at få forbindelse med Oracle igennem ODBC, om det er
noget, Oracle har medleveret, tvivler jeg på, da det ikke er mig bekendt
- jeg er dba på systemet . Det eneste der kræves, er, at man inde i
indstillinger->kontrolpanel->odbc-datakilder opretter en system-DSN, hvor
først et DSN-navn skrives (valgfrit), herefter skrives hosten
(localhost) og til sidst navnet på databasen. Eventuelt tilføjes bruger og
password. Husk system-DSN, hvis du bruger bruger-DSN, er den kun den
bruger, der logget på nu, som kan benytte den.

--
Hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen