Dyre græs-frø ... pengene værd?
Fra : Morten

Dato : 21-08-09 10:40

Hey

Jeg skal anlægge ca. 100 m2 græsplæne, og har snakket med et par
planteskoler der siger frøene vil koste ca. 300,- ...

Er det pengene værd at betale det for dem - i forhold til at købe nogle
billigere?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-09 10:43

Morten skrev:

> Er det pengene værd at betale det for dem - i forhold til at købe
> nogle billigere?

Skulle jeg starte forfra med plænen ville jeg vælge noget lavtvoksende græs;
ved ikke om det er dét de tilbyder dig og om det er derfor det er relativt
dyrt?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Morten

Dato : 21-08-09 11:22

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message

> Skulle jeg starte forfra med plænen ville jeg vælge noget lavtvoksende
> græs; ved ikke om det er dét de tilbyder dig og om det er derfor det er
> relativt dyrt?

Sagen er den at jeg har en halv græsplæne i forvejen, og skal så resten op
til den eksisterende plæne, så det var blot deres anbefalede frø, hvis det
skulle ligne min nuværende standard-plæne mest muligt ...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-09 12:43

Morten skrev:

> [...]
> resten op til den eksisterende plæne, så det var blot deres
> anbefalede frø, hvis det skulle ligne min nuværende standard-plæne

Okay

Har jeg selv skullet lappe har jeg bare købt - sidst i Fakta; ingen
problemer dér.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 21-08-09 12:54

Hans Paulin (6310) wrote:

> Okay
>
> Har jeg selv skullet lappe har jeg bare købt - sidst i Fakta; ingen
> problemer dér.
Har købt frø i Silvan et par gange. Spireevnen var ret dårlig begge gange.
Måske kvaliteten er bedre ved køb hos gartner?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-09 13:00

Mogens skrev:

> Har købt frø i Silvan et par gange. Spireevnen var ret dårlig begge
> gange.

Hér var der sqtte problemer - købte frøene omkring jul og såede; gemte en
håndfuld og såede den for en måned siden på en ny plet - nu er der græs osse
dér.

> Måske kvaliteten er bedre ved køb hos gartner?

Alt andet lige ja.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 21-08-09 15:25

Morten REMOVE_post@simonsen.mail.dk skrev 21.08.2009 11:40:00 i
<4a8e6b75$0$306$14726298@news.sunsite.dk> bl.a.:

> [...]
>planteskoler der siger frøene vil koste ca. 300,- ...
>
>Er det pengene værd at betale det for dem - i forhold til at købe nogle

Ligesom ved køb af maling er det ikke noget godt sted at spare efter min
mening. Der ligger så meget arbejde i begge processer, at man lige så godt
kan gå efter det bedste, og selvfølgelig er der forskel på græsblandinger.

--
Niels

Fra : KS

Dato : 22-08-09 05:38

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> planteskoler der siger frøene vil koste ca. 300,- ...
>
> Er det pengene værd at betale det for dem - i forhold til at købe nogle
Jeg har normalt samme yderst fornuftige holdning ) !

Dog købte jeg noget græsfrø i Netto til "lige min pris" til nogle få
kv.meter fliser, som jeg havde fjernet, og ville have græs i stedet.

Græsset spirede godt nok og kom også op, men det er en besynderlig
konsistens - næsten ikke til at slå, og hvad værre er - så breder det sig,
så jeg nu har totter rundt om i den "gamle" del af græsplanen - næste ikke
til at slå og tydelig anderledes end det omkring !

DET kan jeg absolut IKKE anbefale - på sigt bliver jeg nødt tl at fjerne DET
HELE, og lægge en ny plæne !

Mvh KS