Tur til Shetlandsøerne
Fra : Mads Bo Falk

Dato : 20-08-09 13:55

Hej gruppe.

Netop landet efter en fantastisk, 4-ugers (solo-)tur til Shetlandsøerne i
min Pd'er.

Skulle nogen have lyst til at læse om eventyret, er her adressen på min
blog, som jeg opdaterede i løbet af turen. Skal læses nedefra!

www.tur2009.tumblr.com

God fornøjelse! Og se så at komme afsted!

--
vh/ Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus

Fra : Henrik K

Dato : 20-08-09 07:24

Hold da op! Det må have været en fantastisk oplevelse, for man bliver
da helt opslugt af at læse den rejsebeskrivelse

Spændende!

Mange hilsner
Henrik

Fra : Ole Pagh

Dato : 20-08-09 17:07

Mads Bo Falk formulerede spørgsmålet:
> [...]
> som jeg opdaterede i løbet af turen. Skal læses nedefra!
>
> www.tur2009.tumblr.com
>
> God fornøjelse! Og se så at komme afsted!

Super god beretning, og lækkert at se at pd'en klarer sig så fint på
Nordsøen!
Den burde du sende ind til vores pd klubblad, der jo som du sikkert
selv har erfaret, af og til er lidt tyndt for stof.

/hilsen Ole
pd26 - nr 311.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)

Fra : blueocean

Dato : 20-08-09 14:43

> [...]
> blog, som jeg opdaterede i løbet af turen. Skal læses nedefra!
>
> www.tur2009.tumblr.com
>
> God fornøjelse! Og se så at komme afsted!

Hej Mads

Jeg må sige at det er god læsning du der har præsteret, jeg fik selv
mine drømme frem igen om vores tur til Sydamerika, en lidt længere tur
end din, men ikke destro mindre dramatisk, dog så vi "kun"4 skibe på
vejen, så det problem havde vi ikke.
Jeg forstår din tanker på de lange natte vagter og den manglende søvn..
Vi havde dog kun 4 timers vagt, og var 2 ombord. Men samlignet med din
tur ikke så trættende, men udlængsel er der stadig og det vil du også
mærke igen når din tur er fordøjet og kommet på afstand.
Jeg tager hatten af for dig og hilser dig velkommend til klubben for
langturssejlere der gør en forskel på havet.

mvh.
Gert
Sy-Grog

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-09 21:17

Hej Mads,

Tak for en spændende beretning.
Du gør det mange drømmer om ... tror jeg ...
Jeg hører til én af dem ...
Meget fint med dine personlige tanker under vejs!

Er det et stort (læs uoverstigeligt ...) projekt at lægge flere billeder
ind, evt. suppleret med et kort og mere om bådens udrustning og
"teknologi" og lade tekst og billeder komme i kronologisk orden fra
start til slut?

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 23-08-09 10:49

Hej Flemming

Jeg ordner nok informationerne og tilføjer mere, når jeg får tid. Men
faktisk er bloggen strengt kronologisk allerede - man skal bare starte på
sidste side og læse posterne i rækkefølge nedefra og op.

Fra : JesperÅrhus

Dato : 22-08-09 09:18

Mange tak for en rigtig spændende historie.

Som Flemming ville jeg også meget gerne læse mere om din båds
udrustning og de tanker du har gjort dig mht. udrustningen.

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 22-08-09 23:53

Det skal være mig en sand fornøjelse at redegøre udførligt for teknikken bag
turen, for det er, synes også jeg, et af de allermest interessante aspekter
af projektet. Teknikken har været ganske omfangsrig, og det tog 2 år at
bygge båden op til forsvarlig gennemførelse af togtet.
Jeg vil også meget gerne lægge kort og billeder på. Hverdagen har dog kastet
sig frådende over mig straks jeg satte foden på broen, så det er svært at
finde tid lige nu.
Det kommer, og så lægger jeg et nyt link i dette forum.

Fra : JesperÅrhus

Dato : 23-08-09 01:07

On 23 Aug., 00:53, "Mads Bo Falk" <m...@madsbofalk.dk> wrote:
> [...]
> finde tid lige nu.
> Det kommer, og så lægger jeg et nyt link i dette forum.

Alletiders - tak for det

Fra : Flemming Torp

Dato : 23-08-09 04:52

On 23 Aug., 11:48, "Mads Bo Falk" <m...@madsbofalk.dk> wrote:
> [...]
> faktisk er bloggen strengt kronologisk allerede - man skal bare starte på
> sidste side og læse posterne i rækkefølge nedefra og op.

Hej Mads,

Det ved jeg ... ...
Det er derfor jeg skriver:
" ... kronologisk orden fra start til slut?" ...
Men det er det mindste ...

Hvis du engang orker at gøre rede for din planlægning, hvilke
beslutninger du traf om, hvilket udstyr (sikkerhed, elektronik,
kommunikation, elforsyning, solceller, værktøj, brændstofopbevaring,
gas, osv. osv. - jeg kan se, at du bl.a. har radar og"vindmølle") du
måtte have med på båden og hvad du af praktiske og måske økonomiske
grunde valgte ikke at medbringe ...Hvordan du havde overvejet at
håndtere en stormlignende situation i Nordsøen ... Hvordan du fik
vejrudsigter ... ogmåske har nogle gode råd til andre, der overvejer
noget lignende ...

Jeg har hørt Hans' (som du omtaler) foredrag om hans solotur til
Svalbard i en Ballad, Joy ... Fantastisk oplevelse ... hvor han bl.a.
fortalte om forstærkning af skrog og riggen ... og ... en ekstra hylde
i forkahytten under køjen til - var det 36(?) - glas med henkogte
færdigretter, hvert glas til to dage - hjemmelavede forstås(!) ...

Det haster naturlgvis ikke - sejlsæsonen er jo ikke slut endnu ...

--
mvh Flemming Torp