burkaforbud/ forbud mod maskering
Fra : Snuden

Dato : 18-08-09 22:56

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor det er tilladt at maskere sig i
en burka, når der er maskeringsforbud i Danmark?

Mvh

Snuden

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-08-09 23:01

Snuden wrote:

> Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor det er tilladt at maskere sig
> i en burka, når der er maskeringsforbud i Danmark?

Det er kun ved demonstrationer, hvor dit ansigt ikke må være tildækket
med burkaer eller nok mere typisk elefanthuer.

--
Jesper Lund

Fra : Snuden

Dato : 18-08-09 23:04

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> Det er kun ved demonstrationer, hvor dit ansigt ikke må være tildækket
> med burkaer eller nok mere typisk elefanthuer.

Dvs. jeg godt må maskere mig og gå en tur ned ad strøget?

Fra : Per

Dato : 19-08-09 05:17

Snuden wrote:
> "Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> Dvs. jeg godt må maskere mig og gå en tur ned ad strøget?

Ja - og du må også gerne maskere dig i din bil og køre forbi en automatisk
hastihedskontrol.

mvh. Per

Fra : Henning

Dato : 19-08-09 07:15

On Wed, 19 Aug 2009 00:04:01 +0200, "Snuden" <Snuden1975@gmail.com>
wrote:

>"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

>Dvs. jeg godt må maskere mig og gå en tur ned ad strøget?

Det sker hvert eneste år i forbindelse med fastelavn og halloween,
uden nogen griber ind.

Fra : Snuden

Dato : 19-08-09 11:00

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i meddelelsen

> Det sker hvert eneste år i forbindelse med fastelavn og halloween,
> uden nogen griber ind.

Hva`så hvis jeg skal i banken for at indsætte penge

Fra : Jubii

Dato : 19-08-09 11:28

"Snuden" <Snuden1975@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hva`så hvis jeg skal i banken for at indsætte penge

Så ser du efter om selve banken har et maskeringforbud. De mener
burka'er men gælder nok også al anden maskering.

Hvordan var det nu med et buskort og en burka? En buschaufør nægtede en
burkaklædt person adgang fordi han ikke kunne se om personen i burka'en
var den person der var på billedet. Stor ståhej i pressen.

Og har banken ikke maskeringsforbud, så er du ifølge tråden i din fulde
ret til at komme ind iført maskering uden de rækker ud efter
panikknapperne eller smider dig ud eller nægter dit ærende. Så laver du
bare stor ståhej i pressen.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-08-09 20:10

"Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message
> Så laver du bare stor ståhej i pressen.

Er det der et juridisk svar?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Jubii

Dato : 20-08-09 05:38

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen
> "Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

> [...]

Oh, skal du på trådvandring for at dumme dig mest muligt, surt for dig.

Fra : N_B_DK

Dato : 20-08-09 10:55

> Oh, skal du på trådvandring for at dumme dig mest muligt, surt for
> dig.

Er det der et juridisk svar?

Fra : Jubii

Dato : 20-08-09 15:44

> "Jubii" <jubii@msn.com> wrote in message

> [...]

Ja, spørg i dk.admin.

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 20-08-09 06:43

Snuden skrev:

> "Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i meddelelsen

> Dvs. jeg godt må maskere mig og gå en tur ned ad strøget?

Jeg tror ikke at der er en lov imod maskering, sådan at eks. et karneval
skal ansøge om dispensation.

- cep

Fra : Snuden

Dato : 20-08-09 13:58

""Claus E. Petersen" <"Snurrberget"@" <"REMOVE> skrev i meddelelsen

> Jeg tror ikke at der er en lov imod maskering, sådan at eks. et karneval
> skal ansøge om dispensation.

Ok. Jeg troede bare det var et generelt forbud, og ikke rettet mod
demonstrationer/større folkemængder. Men kan jeg, ud fra et sikkerhedshensyn
forbyde maskerede folk at komme ind i min taxa? Det ville egentlig ikke
undre mig, at loven beskytter forbrydere så man "har lov til" at maskere sig
inden man sætter sig ind i en taxa.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-08-09 16:52

Snuden skrev:

> Det
> ville egentlig ikke undre mig, at loven beskytter forbrydere så man "har
> lov til" at maskere sig inden man sætter sig ind i en taxa.

Man er ikke forbryder, bare fordi man maskerer sig. Men den
ene undtagelse, du er blevet oplyst om.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få hjælp til svære ord og ordsprog:

Fra : Snuden

Dato : 20-08-09 18:43

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i meddelelsen

> Man er ikke forbryder, bare fordi man maskerer sig. Men den ene
> undtagelse, du er blevet oplyst om.

Men kan jeg forbyde folk at være maskeret i min taxa?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-08-09 19:21

Snuden skrev:

> Men kan jeg forbyde folk at være maskeret i min taxa?

Tjek taxa-regulativet (eller hvad det nu hedder) med hensyn
til, hvem du kan forbyde adgang til taxa'en. Men jeg er
temmelig sikker på, at maskering alene ikke kan bruges som
begrundelse til at forbyde adgang til taxa'en.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende begynderguide til Ubuntu Linux:

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-08-09 23:14

Snuden wrote:

> Dvs. jeg godt må maskere mig og gå en tur ned ad strøget?

Ja, og gerne med burka

--
Jesper Lund