Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Signtur i et billede?
Fra : Lars

Dato : 18-08-09 11:58

Ved ikke om det er den rigtige gruppe ?

Har før set et program der kan lave et signatur i et eller flere
billeder.

Er der nogen der kender et sådan program. ?

Så man er fri for, at åbne alle sine billeder i feks. Photoshop.

På forhånd tak

Lars

Fra : blue

Dato : 18-08-09 19:45

"Lars" <lkj002@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har før set et program der kan lave et signatur i et eller flere billeder.

> Er der nogen der kender et sådan program. ?

> Så man er fri for, at åbne alle sine billeder i feks. Photoshop.

Hvis du har Photoshop, er det vel bare at lave en action og så køre en
batch.

Fra : Kim

Dato : 18-08-09 22:20

"Lars" <lkj002@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>billeder.
>Er der nogen der kender et sådan program. ?
>Så man er fri for, at åbne alle sine billeder i feks. Photoshop.

Picasa kan...

Mvh, Kim

Fra : Lars

Dato : 21-08-09 01:21

> Hvis du har Photoshop, er det vel bare at lave en action og så køre en
> batch.

Som sagt, så bruger jeg photoshop... Men hvordan gør man det i
praksis??

Lars

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 21-08-09 10:52

On Fri, 21 Aug 2009 00:20:38 -0700 (PDT), Lars wrote:

> Som sagt, så bruger jeg photoshop... Men hvordan gør man det i
> praksis??
>
> Lars

Jeg har fundet en god måde med Russell Browns fremgangsmåde. Du kan se den
http://av.adobe.com/russellbrown/BrandingSM.mov

Der er flere videoer på http://www.russellbrown.com/tips_tech.html hvis
man kan lide hans måde at lave dem på.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid.dk med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : kent

Dato : 21-08-09 10:01

[...]

Hej Lars,

Prøv at se Automatik med actions i dette link.

http://www.humansoftware.dk/photoshop_index.html

Vh, Kent

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 21-08-09 10:57

On Fri, 21 Aug 2009 11:01:09 +0200, kent wrote:

> Hej Lars,
>
> Prøv at se Automatik med actions i dette link.
>
> http://www.humansoftware.dk/photoshop_index.html
>
> Vh, Kent

Jeg må sige at jeg ikke har specielt meget fidus til manden. Han blev
skide sur dengang jeg påtalte at han bruge andres materiale uden at have
spurgt om lov til det. Han har dog fjernet de videoer nu. Den eneste
fordel ved hans videoer er at de er på dansk. Ellers kan jeg ikke se at
der skulle være noget i dem, der gør dem bedre end andet, vil faktisk mene
at de er meget dårligere.

Fra : kent

Dato : 21-08-09 11:40

"Jens Stadsgaard" <jens@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at de er meget dårligere.
>
> --
> Jens Stadsgaard - Skift invalid.dk med stadsgaard.com

Nu var der spurgt efter en metode til at signere fotos, og ikke om
specifikke personer,
Jeg kender overhovedet ikke pågældende person, faldt på et tidspunkt over
denne side,
og kan det hjælpe spørgeren Lars, er det vel uden betydning, hvem der har
lavet den.
Din mening om personen er vel helt uden interesse for gruppen og ingen hjælp
for Lars.

Vh, Kent

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 21-08-09 12:12

On Fri, 21 Aug 2009 12:40:00 +0200, kent wrote:

> [...]
> lavet den.
> Din mening om personen er vel helt uden interesse for gruppen og ingen hjælp

Muligvis rigtigt mht. det første, men 2 del i af mit svar har efter min
mening stor relevans. Desuden mener jeg at det er med til at vise personen
bag ved seriøsitet med det han viser. F.eks. hvad sker der hvis hans
billede har 2 forskellige mål, for så vil action ikke virke som tiltænkt.
Så vil teksten ikke komme til at stå i hjørnet.

Jeg har desuden kommet med et link til en meget bedre måde at gøre det på
efter min mening.

Fra : Hans_Kruse

Dato : 21-08-09 12:41

"Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> billeder.
>
> Er der nogen der kender et sådan program. ?
>
> Så man er fri for, at åbne alle sine billeder i feks. Photoshop.

I forbindelse med Lightroom findes der en plugin som virker med export
http://www.timothyarmes.com/lr2mogrify.php og her kan man lave rammer og
signatur etc.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,