All Inclusive hoteller
Fra : bosol

Dato : 18-08-09 01:14

All Inclusive hoteller hvor der påsættes et grønt armbånd(stripes) der
giver adgang til bespisning op til 5 g dagligt fra buffet-bordet og
alle de drikkevarer, øl, vin, sodavand og spiritus(fabriksfremstillet)
du kan drikke. Da vi efter en 14 dages dejlig ferie forlod hotellet,
stadig med påsat armbånd, blev vi gjort opmærksom på at vi bare kan gå
ind i ethvert All Inclusive hotel, der bruger samme farve armbånd. Mit
spm. har nogen prøvet det ? vh Bo

Fra : Mogens

Dato : 18-08-09 08:31

bosol wrote:
> [...]
> stadig med påsat armbånd, blev vi gjort opmærksom på at vi bare kan gå
> ind i ethvert All Inclusive hotel, der bruger samme farve armbånd. Mit
Da jeg blev opmærksom på dette i 2003 stillede jeg fluks mit lånte telt
op på en plæne ved stranden hvor man kan campere gratis. Har siden da
spist gratis og taget en gratis morgendukkert hver dag. Eneste problemer
er at jeg har taget 100 kg på og at den nærigrøv jeg lånte teltet af har
plaget om at få det tilbage siden 2005.

Håber nu at staten vil betale for en gratis hjemrejse da jeg efterhånden
lider af svære hjerteproblemer og en ødelagt lever. Men glæder mig til
førtidspensionen i Danmark - eller kan man måske få den udbetalt hernede?

Fra : Armand

Dato : 18-08-09 10:17

Mogens skrev:
> [...]
> lider af svære hjerteproblemer og en ødelagt lever. Men glæder mig til
> førtidspensionen i Danmark - eller kan man måske få den udbetalt hernede?

Rolig nu!
Hvis der er en sådan regel, er det da ikke på nasse-plan at bruge den,
der ér jo betalt for fuldpensionen hvad manden i teltet på stranden ikke
har. Fidusen er sikkert at flere hoteller høre til samme kæde og at
gæsterne ikke spiser dobbelt så meget af at kunne spise flere steder :-/
Gennem 14 dages ferie kunne det give en passende afveksling at udnytte
en sådan regel.

--
Armand.
(der kun har oplevet ½-pension og dér blev tildelt et fast bord den

Fra : bosol

Dato : 18-08-09 01:37

On 18 Aug., 10:31, Mogens <n...@mail.com> wrote:

> Håber nu at staten vil betale for en gratis hjemrejse da jeg efterhånden
> lider af svære hjerteproblemer og en ødelagt lever. Men glæder mig til
> førtidspensionen i Danmark - eller kan man måske få den udbetalt hernede?

Ja du kan sagtens få førtidspension udbetalt, henvend dig til
Sikringsstyrelsen
http://www.dss.dk/ de er til for at hjælpe dig. vh Bo

Fra : bosol

Dato : 18-08-09 09:04

On 18 Aug., 12:17, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> (der kun har oplevet ½-pension og dér blev tildelt et fast bord den
> første morgen og således slap for "festival-armbånd".

Jeg vil tilføre at årsag til at vi valgte ALL INCLUSIVE var at vi
efter hjemkomst til hotellet og bad, kunne gå lige til Buffetten og
tage hvad vi ville, derved var det hele overstået på ½ - ¾ time,
istedet for at tage ud og spise, hvor man sagtens kan bruge 2-3 timer
med at vandre rundt til man finder et sted.
Vi vil gerne oplyse at vi gav for ALL INCLUSIVE 400 DKK pr.
snude incl. værelse hvor AC var incl., incl. 5 g. daglig mad og alle
de drikkevarer du orker fra 10:30 til 23:00 incl.
Vi valgte også paybar til de ægte spiritus mærker og til en Frappé til
1,80 Euro, normalt spiste vi kun morgenmad og dinner om aftenen, og
kun lunch 3 g på 14 dage. Kan det gøres bedre og billigere NEJ.....
vh Bo

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-08-09 18:54

bosol <bosolengo@gmail.com> wrote in

> [...]
> istedet for at tage ud og spise, hvor man sagtens kan bruge 2-3
> timer med at vandre rundt til man finder et sted.

Vi er jo gudskelov forskellige. Jeg synes jo netop en del af oplevelsen
er at finde de sjove/spændende/lokale spisesteder. Og ganske ofte giver
selve søgningen nogle ekstra oplevelser.

Jeg er ikke til "14-dage-på-stranden" ferie. Der må gerne ske noget
andet, og ofte planlægger jeg ikke mere end et par dage ad gangen og
altid med muligheden for at finde på noget andet.

Ofte giver det uventede og interessante oplevelser, men ind imellem får
man selvfølgelig nogle mindre behagelige oplevelser på den konto.

> Kan det gøres bedre og billigere NEJ

Bedre?... temmelig sikkert. Billigere?... som oftest har jeg kunnet
finde spisesteder til mindre end halv pris af hvad det koster på
turiststrøgene. Vel at mærke mere interessant mad.

Men som sagt, hvis man ikke synes det er spændende så er all inclusive
løsningen sikkert at foretrække. Man ved hvad man har, hvad det koster
og hvor lang tid man skal bruge på det. Det er da også en slags frihed.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Bjarne

Dato : 19-08-09 18:31

Kent Oldhøj skrev:

> Men som sagt, hvis man ikke synes det er spændende så er all inclusive
> løsningen sikkert at foretrække. Man ved hvad man har, hvad det koster
> og hvor lang tid man skal bruge på det. Det er da også en slags frihed.

Jeg sætter også rigtigt meget pris på at opleve lokale muligheder, og
ideelt søger vi spisesteder, som ikke bruges af ret mange turister,
selvom det ofte er svært.

Alligevel synes jeg, at all-inclusive kan have nogle gevaldige fordele:

1) Du kan tage afsted på en uges ferie med familien på et overskueligt
budget. Så er det nødvendigste betalt på forhånd, og lommepengene er
lommepenge. Nogle steder kan det være både pebret og uberegneligt at gå
efter lutter gode gode lokale spisesteder en snes gange på ferien.

2) Som Mogens meget rigtigt bemærker, kan du klare et måltid på den tid,
det passer dig, mens det nemt kan tage nogle timer at gå ud og finde en
pæn restaurant, vente på maden, spise og endelig betale.
Det giver mere tid og fleksibilitet, hvis man f.eks vil afsted på en tur
med bus eller tog eller til fods.

Hvis kulinariske oplevelser i særklasse er et overordnet mål for rejsen,
så bør man *ikke* vælge all-inclusive.

Jeg har prøvet det i Bulgarien og mine børn på Mallorca, og vi fortrød
det ikke, men fik naturligvis også lidt at spise andre steder.

Bjarne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-08-09 18:57

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> writes:

> Vi er jo gudskelov forskellige. Jeg synes jo netop en del af oplevelsen
> er at finde de sjove/spændende/lokale spisesteder. Og ganske ofte giver
> selve søgningen nogle ekstra oplevelser.

Det kommer jo også lidt an på hvor man er. Vi var på en uges ferie i
Østrig, sådan godt og langt uden for lands lov og ret. Og det var godt
nok skønt med sådan en gang all inclusive.

Om morgenen gik man ned til morgenmaden og smurte sin madpakke. Så på
tur hele dagen og når man kom hjem var der kaffe og kage. Så kunne man
smutte i poolen eller sauna og så var der tre retters aftensmad.

Det var ikke bare en fast buffet, men gedigen østrisk husmandskost. Og
det var godt - ikke fremragende, men fint.

Vi gav 3.500 kroner for to voksne i dobbeltværelse alt inclusiv i en
uge. Ikke noget dårligt tilbud.

Mvh Trine, der nød ikke at skulle lave mad en hel uge. Desværre blev
en ferie af samme kaliber, blot i Norge, aflyst da mandens morfar døde
10 timer inden afgang. Nu leder vi efter noget i efterårsferien.

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : MVJ

Dato : 20-08-09 18:01

Kan godt se det smarte i konceptet, men er lige kommet hjem fra Paphos på
Cypern, og alle de omkringliggende restauranter var gabende tomme. De
hoteller med all incl. var fyldte. Tror vi må regne med at indenfor et par
år, så er hele det hyggelige liv langs strandpromenader og i sidegader væk.
Jeg vil personligt aldrig vælge all incl. så længe det kan lade sig gøre -
vel vidende, at det snart kun vil være muligt at vælge et stort hotel med
all incl. - ØV ! Men turister går jo meget op i om der er sparet 500 kr. på
en uge og man fik en mega brandert hver dag på en billig måde. Min
personlige mening er at den gåtur ud i området for at finde lie præcis et
sted at spise er hele ferien værd istedet for at vandre ned til den samme
buffet hver dag. Men mange turister er helt vilde med at de har sparet lidt
mønt og stadig haft mulighed for at blive rimeligt beduggede - det kunne jeg
ihvertfald se på de englændere der boede på nabohotellet - hold da op ! de
brugte all incl. til det yderste
Nå der er jo nok mange meninger om det - men all incl. dræber en amsse
mindre (og større) restauranter i de kendte ferieområder - det er helt
sikket.

Mogens

Fra : Bjarne

Dato : 21-08-09 07:26

MVJ skrev:

> [...]
> Nå der er jo nok mange meninger om det - men all incl. dræber en amsse
> mindre (og større) restauranter i de kendte ferieområder - det er helt

Det kan være, at tingene udjævner sig efterhånden.
Jeg har ikke dårlig samvittighed over ikke at komme i de
turistrestauranter, som jeg i forvejen helst undgår, hvor priserne
hidtil har været skruet langt op over prisen uden for turistområderne.
Hvis restauranter begynder at lukke, vil huslejerne sikkert falde og
nærme sig huslejerne uden for turistområderne, og så restauranterne
klare sig med lavere priser, hvis de ellers har en fornuftig forretning.
I Ligurien f.eks. er det helt åbenlyst, at restauranter i turistområder
har så lidt konkurrence, at de ikke kan være nogenlunde ligeglade med
service-niveauet. Fjerner man sig fra turistområderne, bliver
betjeningen bedre i takt med at priserne falder.

Du har åbenbart en fordom om, at alle på all-inclusiv har penge nok, men
bare vil bruge dem på sprut.

Hvis jeg vælger all-inclusive, er det fordi restaurantmad i en uge godt
kan blive ret dyrt og svært at forudsige, mens det er nemmere at
forholde sig til, om en rjse til 3.000 per person er for dyr, når man
også kender madbudgettet.
Derudover giver det fleksibilitet, hvis man hellere vil opleve andre
ting end at bruge 1½ time på en restaurant.

Bjarne

Fra : bosol

Dato : 21-08-09 00:08

On 20 Aug., 20:01, "MVJ" <mogens.am...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Nå der er jo nok mange meninger om det - men all incl. dræber en amsse
> mindre  (og større) restauranter i de kendte ferieområder - det er helt

Jamen det er jo også ALL INCLUSIVE på mit arbejde
Når jeg kommer om morgenen: Stort morgenmadsbuffet - så kommer der
frugtskåle rundt og kaffe som vi kan drikke - senere mødes vi til det
"store" Frokostbuffet: om eftermiddagen kaffe med "hjemmebagt" kage og
endelig kan vi bestille en "madpakke" vælge mellem flere retter til X-
personer, som vi kan tage med hjem.
= Fri for at spilde tid på indkøb, fri for at rende rundt i varmen,
fri for at køre ud i mørke (jeg bryder mig ikke om at køre bil,
samtidig med indtagelse af "drikkevarer")
Klart en gang imellem vælger man en tjenerbetjent restaurant og en
taxa hjem
vh Bo

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-08-09 15:28

bosol <bosolengo@gmail.com> writes:

> Jamen det er jo også ALL INCLUSIVE på mit arbejde

Hvor skal jeg søge? Det lyder absolut ikke dårligt! :)

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde