Problemer med ældre Agria fræser
Fra : Sv-e

Dato : 18-08-09 10:47

Jeg har et problem med en Agria fræser som vi har skiftet indmad i rekyl
stareteren på, det er meningen så vidt jeg kan forstå at man skal
stramme starteren til med startsnoren så den centrere inden man strammer
boltene som holder selve rekyl starter huset på plads. Det går faktisk
også forbavsende fint men når så man vil starte den efter huset er
strammet til, kan den slet ikke tage ved når der trækkes i snoren,
løsnes huset derimod igen så det kan bevæge sig lidt bider den med det
samme, har nogen erfaringer med dette ? Er ikke meget for at starte den
med et løst hus og så få smadret delene, de er dyre.

Mvh
Sv-e

Fra : Martin Bak

Dato : 18-08-09 15:27

"Sv-e" <sv-e@sv-e.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> erfaringer med dette ? Er ikke meget for at starte den med et løst hus og

Det ville hjælpe at få at vide hvilken motor der sidder på den. De kan være
udstyrede med mange forskellige maskiner.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Sv-e

Dato : 18-08-09 16:07

Martin Bak skrev:
> Det ville hjælpe at få at vide hvilken motor der sidder på den. De kan være
> udstyrede med mange forskellige maskiner.

hirth 2 takts

Fra : Sv-e

Dato : 27-08-09 15:44

Sv-e skrev:
> [...]
> strammet til, kan den slet ikke tage ved når der trækkes i snoren,
> løsnes huset derimod igen så det kan bevæge sig lidt bider den med det

Problem løst, det var fordi der var blevet smurt kobberfedt på delene da
de blev samlet, så har de åbenbart ikke frigang nok til at gøre deres
job, dele afvasket og renset, og stateren virker som den skal.

Fra : Martin Bak

Dato : 29-08-09 15:13

> Problem løst, det var fordi der var blevet smurt kobberfedt på delene da
> de blev samlet, så har de åbenbart ikke frigang nok til at gøre deres job,
> dele afvasket og renset, og stateren virker som den skal.

Herligt
Jeg kender problemet med starterklokken på de almindelige B&S maskiner. Hvis
sådan noget sker, og kuglerne sætter sig fast, så kommer der en _meget_ høj
hvinelyd, der går gennem marv og ben. Jeg har faktisk ret ofte været ude for
dette problem, på flere forskellige maskiner. Kugler og klokke skal virkelig
være pinligt rene og tørre for at det virker rigtigt.

--
Martin
www.martinbak.dk/