Skat
Fra : Niels

Dato : 17-08-09 11:17

Jeg har talt med en kammerat (bosat i et andet europæisk land), som
siger, at Skat har hævet påstået skyldig skat fra hans konto helt uden
om fogedret og den slags. Bankkontoen er hos Danske Bank.

Er det i overensstemmelse med lovgivningen, og hvilken lovgivning
regulerer dette?
--
Niels

Fra : Poul Christensen

Dato : 17-08-09 18:35

Niels <nboegh@gmail.com> wrote in news:e72b734f-efab-4dbc-a080-5e1761dfcc28
@t13g2000yqt.googlegroups.com:

> [...]
> om fogedret og den slags. Bankkontoen er hos Danske Bank.
>
> Er det i overensstemmelse med lovgivningen, og hvilken lovgivning

Om det er Ok i den konkrete situation kan ikke udledes af din sparsomme
beskrivelse.

Reglerne findes i kildeskatetlovens § 72 jf
http://www.retssal.dk/?page=emne&id=970&indexid=369

mvh poul christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-08-09 18:24

Niels skrev den 17-08-2009 19:16:
> [...]
> om fogedret og den slags. Bankkontoen er hos Danske Bank.
>
> Er det i overensstemmelse med lovgivningen, og hvilken lovgivning

Ud over det du har fået at vide om kildeskattelovens §72, så kig på
SKATs inddrivelsesvejledning.

I det brev din kammerat har fået skulle der også gerne være lidt
lovhenvisning og klagevejledning.

Hvis man er uenig i skatteansættelsen, så skal man bede om genoptagelse
for det pågældende år. I anmodningen vedlægger man den dokumentation som
understøtter den sag man mener at have.
Om evt. inddrivelsesprocedure bliver sat på hold mens sagen kører er uvis.

Ovenstående er naturligvis skrevet af mig som privatperson.
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : J

Dato : 30-08-09 18:56

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Om evt. inddrivelsesprocedure bliver sat på hold mens sagen kører er uvis.
>

> Ovenstående er naturligvis skrevet af mig som privatperson.

Det fremgår.