Outback mellem Cairns og Brisbane
Fra : jimmi1311

Dato : 17-08-09 03:05

Hej Allesammen

Vi smutter til Australien den 28. August hvor vi lander i Cairns og
køre til Brisbane.

Jeg kunne godt tænke mig at se noget af det virkelige Australien -
Australiens Outback.

Kan det lade sig gøre på denne strækning eller uden en alt for stor
omvej. Det kunne være rigtig fedt at overnatte i en lille hyggelig
landsby.

Nogen forslag?

MVH
Jimmi

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 17-08-09 13:19

jimmi1311 wrote:
> [...]
>
> Kan det lade sig gøre på denne strækning eller uden en alt for
> stor omvej. Det kunne være rigtig fedt at overnatte i en lille

Hej

Du skal køre mange hundrede kilometer fra kysten ind i landet for at
komme til den rigtige Outback, og det med de små, hyggelige
landsbyer - tja, det er selvfølgelig et definitionsspørgsmål.
Vi var tre måneder i Australien for 1½ år siden og lavede en
rejseblog, hvor du måske kan finde nogle ideer:
http://australienrejse.blogspot.com/. Vi var i Queensland i december
og januar.

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-09 20:43

-Kan det lade sig gøre på denne strækning eller uden en alt for stor
-omvej. Det kunne være rigtig fedt at overnatte i en lille hyggelig
-landsby.

Det kan du godt.

Jeg vil anbefale dig at køre fra Cains til Hugenden og vider til Longreach
og Charleville og så ud til kysten. Så ser du noget af outbacken og køre på
dirt tracks.

Kørte selv det meste af denne tur, fra Cains til Charleville, derfra kørte
jeg dog videre til Adelaide.

mvh

Peter