Oliefyr
Fra : Gert Jacobsen

Dato : 17-08-09 08:02

Er der steder på nettet om justering af oliefyr.
Jeg er rimelig ferm til det tekniske, men jeg har to spørgsmål.
Hvilken farve skal flammen have for at brænde optimalt.
Hvordan får jeg sænket røggastemperaturen.
Er der andre der har prøve med en kautisk sodaopløsning til at rense kedlen
med.
Hilsen
Gert

Fra : CC

Dato : 17-08-09 16:42

"Gert Jacobsen" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> Hvordan får jeg sænket røggastemperaturen.
> Er der andre der har prøve med en kautisk sodaopløsning til at rense

Optimal brænding opnås kun hvis ved det rigtige CO2 tal, sodtal og
røggastemperatur.
Dette kræve også, at der er det rigtige punpetryk fra oliepumpen.
Har du ikke instrumenter til at tjekke disse parametere, så anbefaler jeg
dig, at lade en oliefyrsmontør justere dit fyr.
Kautisk soda er kun godt hvis du har en støbejernskedel. Er det lavet af
pladejern så duer det ikke (Læs: du ødelægger kedlen).
Du kan sagtens rense kedel etc. selv, inden du tilkalder oliefyrsmontøren.