Gummi-muffer til forgaffel
Fra : JSM

Dato : 31-07-01 23:51

Gummimufferne som skal beskytte forgaffelbenene mod skidt og snavs er
begyndt at revne. Og de er ikke engang mere end 19 år gamle..
Et sæt nye er for så vidt nemme nok at få fat i og de er ikke engang særligt
dyre. Men de har facon som et rør og for at få dem på kræver det at jeg
afmonterer hele forgaflen. Så jeg tænkte om der måske findes en anden
(u-original) type som kan monteres uden at man skal have forgaflen pillet
af. Er der evt. nogen som har erfaring med at skære et sæt muffer op, slå
dem omkring gaffelbenet og så lime snittet sammen igen med superlim ? Vil
det kunne holde ?

mvh
Jesper
Suzuki Gsx250ex

Fra : boe

Dato : 01-08-01 07:04

"JSM" <sevelsted@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Vil det kunne holde ?
>
> mvh
> Jesper
> Suzuki Gsx250ex

Næppe - men det er nu heller ikke særligt besværligt at tage gaflerne af,
specielt set i lyset af, at det er så sjældent det skal gøres...og så vil du
opleve glæden ved at have gjort det rigtigt i stedet for ærgelsen ved at
finde ud af, at dit hjemmefusk ikke duer. (jeg kunne lige så godt sige det
inden Armand gør det

Bo, VF1000F

Fra : m.grewy

Dato : 01-08-01 10:29

(jeg kunne lige så godt sige det
> inden Armand gør det
>
> Bo, VF1000F

Det er ikke noget problem da Armand ligger på costa del sol

Michael

Fra : boe

Dato : 01-08-01 10:48

"m.grewy" <grewy@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> (jeg kunne lige så godt sige det

> Det er ikke noget problem da Armand ligger på costa del sol

FEDT!!
Jesper, så er der frit slag for fusk!!!!

Har han ikke sin pc med?

Bo, VF1000F

Fra : m.grewy

Dato : 01-08-01 23:49

> Har han ikke sin pc med?

Det tror jeg ikke.
Men det skulle nu alligevel ikke undre mig hvis han havde

Michael

Fra : FTJ

Dato : 01-08-01 13:24

"boe" wrote in message

> [...]
> opleve glæden ved at have gjort det rigtigt i stedet for ærgelsen ved at
> finde ud af, at dit hjemmefusk ikke duer.

********

Og så er der jo chance for at få skiftet olie i forgaflen - det kan jo være
det trænger også.

mvh...

Finn - XJ600 m. frisk olie i forgaflen..

Fra : Hellfire

Dato : 01-08-01 23:50

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message

> [...]
> finde ud af, at dit hjemmefusk ikke duer. (jeg kunne lige så godt sige det

Desuden plejer der at være en form for metalring i sådan nogle pakdåser, så
held og lykke med at montere de nye :-þ

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-08-01 15:51

"JSM" <sevelsted@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Men de har facon som et rør og for at få dem på kræver det at jeg
> afmonterer hele forgaflen.

Lad mig bare afsløre det:
Det er hammer nemt at afmontere de to gaffelben og montere de nye muffer!
Afmonter forhjulet først, så går det lettere...

Jeg kan skifte muffer på ca. et kvarter, men hvis det nu er første gang du
skruer i noget, så afsæt 3 timer, så har du nok god tid.

Rittig

Fra : JSM

Dato : 01-08-01 21:00

> [...]
> Jeg kan skifte muffer på ca. et kvarter, men hvis det nu er første gang du
> skruer i noget, så afsæt 3 timer, så har du nok god tid.

Jeg takker for de mange svar. Jeg bruger cyklen dagligt og havde håbet på at
jeg måske kunne finde løsning som kunne implementeres i løbet af en
frokostpause.
Men d.f.m har talt og det lyder som om der ikke er nogen vej uden om. Af med
gaflen og på med mufferne.

Tak for hjælpen

Jesper