Bid i Tomater
Fra : Ejvind Munk Jensen

Dato : 14-08-09 19:32

--

Jeg har erfaret, at der næsten hver nat er taget et bid af en tomat i mit
drivhus, og jeg har endnu ikke kunnet se hvad/hvem der gør det - der er
ikke tegn på hverken snegle eller andre dyr - kun lidt insekter der sværmer
rundt.
Jeg har lukket døren hver nat, men det sker alligevel. Biddet ligner mest
et musebid, men det kravler vel ikke op i planterne.

Nogen der har en løsning/ide ??

mvg
emunk

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 14-08-09 21:19

"Ejvind Munk Jensen" <emunk@xxvejen-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg har lukket døren hver nat, men det sker alligevel. Biddet ligner
> mest et musebid, men det kravler vel ikke op i planterne.

Snegle kan gøre det, bænkebiddere til dels også. Sikkert også andet kryb.
Det konstateres ved at tage lommelygten og inspicere i nattens mulm og
mørke.

M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Pia

Dato : 15-08-09 13:13

On 14 Aug., 20:31, "Ejvind Munk Jensen" <em...@xxvejen-net.dk> wrote:
> [...]
> Jeg har lukket døren hver nat, men det sker alligevel.   Biddet ligner mest
> et musebid, men det kravler vel ikke op i planterne.

Har du kigget efter sommerfuglelarver? De har virkelig taget for sig
af retterne i mit drivhus. Jeg har samlet 20-25 stk. grønne og brune.
Eftersom jeg godt kan lide sommerfugle, har jeg plukket nogle af de
afgnaskede tomater og sat larverne på dem - uden for mit drivhus!

Fra : Tom Andersen

Dato : 16-08-09 16:56

"Pia" <zipcodes@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

[...]

Hvad har du ellers i dit drivhus, som sommerfuglelarverne spiser?
Har du en idé om, hvilke sommerfugle?

Tom

Fra : Pia

Dato : 17-08-09 01:00

On 16 Aug., 17:56, "Tom Andersen" <in...@mail.dk> wrote:
> [...]
> afgnaskede tomater og sat larverne på dem  - uden for mit drivhus!
>
> Hvad har du ellers i dit drivhus, som sommerfuglelarverne spiser?

Det er heldigvis det eneste, de har kastet sig over. Nej, jeg har ikke
set æglæggeren, men det er samme slags, som har slået sig på mine
udendørs tomater. Jeg har på fornemmelsen, at den grønne og den brune
er samme slags, og at den brune blot er en ældre udgave af den grønne.