Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
FX glas på DX hus
Fra : jan

Dato : 14-08-09 19:55

Hejsa.

Jeg skal jo nok over på FX på et tidspunkt, og har længe haft Nikons
70-200/2.8 DX i kiggerten.

Nu kommer den jo så i en FX udgave, og jeg havde så tænkt mig at den skulle
på mit D300.

Er der nogen ulemper ved det?

Go weekend

Jan

Fra :    ab©

Dato : 14-08-09 20:01

"jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa.
>
> Jeg skal jo nok over på FX på et tidspunkt, og har længe haft Nikons
> 70-200/2.8 DX i kiggerten.

Den hidtidige version er også til FF - den nye er bare forbedret ...

http://nikon.dk/product/da_DK/products/broad/634/overview.html

ab©

Fra : AS

Dato : 14-08-09 20:37

"jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hejsa.
>
> Jeg skal jo nok over på FX på et tidspunkt, og har længe haft Nikons
> 70-200/2.8 DX i kiggerten.

Længe? Den er vel ikke annonceret indtil nu.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 15-08-09 00:07

jan wrote:
> [...]
> 70-200/2.8 DX i kiggerten.
>
> Nu kommer den jo så i en FX udgave, og jeg havde så tænkt mig at den skulle

vægt og pris, men det er "straffen" for FF kamerar.

Bo //

Fra : Jan Boegh

Dato : 15-08-09 17:12

"jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa.
>
> Jeg skal jo nok over på FX på et tidspunkt, og har længe haft Nikons
> 70-200/2.8 DX i kiggerten.

Sådan en findes mig bekendt ikke, så du må hellere få pudset kiggerten.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Fotos på http;//album.boegh.net

Fra : jan

Dato : 15-08-09 18:55

Hejsa

"Jan Boegh" <nobody@nospam.nowhere> skrev i en meddelelse
> "jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Sådan en findes mig bekendt ikke, så du må hellere få pudset kiggerten.

> [...]

Nææ...jeg skal vist ha nye glas på mine linser he he...altså er det bare en
opgradering af den gamle 70-200.

Slipper man for vignetering når man stopper den på en DX´er ? tænkte på at
censoren jo er mindre på DX og derfor ikke udnytter det hele ?

//Jan

Fra : Hans_Kruse

Dato : 15-08-09 19:04

> Nææ...jeg skal vist ha nye glas på mine linser he he...altså er det bare
> en opgradering af den gamle 70-200.

Tiltrængt, da den gamle fungerede bedst med DX formatet.

> Slipper man for vignetering når man stopper den på en DX´er ? tænkte på at
> censoren jo er mindre på DX og derfor ikke udnytter det hele ?

Normalt er der mindre vignetting på optik designet til full frame, når det
anvendes med crop sensorer. Det gælder også kant- og hjørneskarphed.

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Jan Boegh