Love/regler vedr. almene boliger
Fra : Bjarne

Dato : 14-08-09 07:26

Kan nogen hjælpe med links til regler om almene (almennyttige) boliger
omkring ventelister/opskrivning og familiens størrelse i forhold til
tilladt boligstørrelse/boligtype og omkring boligbytning, herunder
hvorvidt tilsvarende regler gælder her?

Det ser ud som om der er nogle regler, som ikke står i Lov om Almene
Boliger, hvor findes de?

vh

Bjarne

Fra : Jubii

Dato : 14-08-09 07:33

"Bjarne" <bruger@eksempel.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvorvidt tilsvarende regler gælder her?
>
> Det ser ud som om der er nogle regler, som ikke står i Lov om Almene

Naturligvis står det ikke i loven. Om den slags skal du kontakte den
anvisende myndighed.

Fra : kwdemant

Dato : 14-08-09 09:26

Jubii skrev:
> "Bjarne" <bruger@eksempel.dk> skrev i meddelelsen

> Naturligvis står det ikke i loven. Om den slags skal du kontakte den
> anvisende myndighed.

Nu har jeg lagt mærke til at du bruger udtrykket "naturligvis" både i
dette tilfælde og i tråden om hvor længe man i.flg. lejeloven må fremleje...

Det lyder nedladende og de pågældende spørgsmåls svar har jo ikke stået
naturligt for stilleren.

Al taknemmelighed for at du bruger din fritid på at hjælpe andre på
juridiske områder, men dette er ikke stedet hvor man skal vise sig -
husk man virker ikke klogere ved at få andre til at fremstå som uvidende.

Fra : Bjarne

Dato : 14-08-09 10:46

kwdemant skrev:

> [...]
> juridiske områder, men dette er ikke stedet hvor man skal vise sig -
> husk man virker ikke klogere ved at få andre til at fremstå som uvidende.

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.

vh
Bjarne

Fra : Jubii

Dato : 14-08-09 12:44

> Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.
>
> vh
> Bjarne

Nåhhh, er damerne fornærmede, surt for jer!!!!!!!

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-08-09 20:20

> Naturligvis står det ikke i loven. Om den slags skal du kontakte den
> anvisende myndighed.

Jo, det gør det faktisk når det gælder almene boliger. F.eks. kan et par
ikke få en 4-værelses lejlighed medmindre de dokumenteret venter et barn.
Lejeloven har et sæt tilsvarende regler, som du netop har beskrevet i de to
paragrafer om fremleje længere nede.

Mvh Maria

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 14-08-09 18:24

Bjarne <bruger@eksempel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4a850384$0$302$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> hvorvidt tilsvarende regler gælder her?
>
> Det ser ud som om der er nogle regler, som ikke står i Lov om Almene

http://www.aab.dk/Hvem+kan+f%c3%a5+en+almen+bolig.1118.aspx

Kan dette bruges???

Per

Fra : den rigtige fotograf

Dato : 14-08-09 18:25

Fra : Bjarne

Dato : 15-08-09 06:52

den rigtige fotograf skrev:
> Bjarne <bruger@eksempel.dk> skrev i en
> [...]
Jatak, det var lige præcis hvad jeg søgte.Så mangler jeg bare at finde
ud af, hvilke begrænsninger der er i adgangen til boligbytte.

vh
Bjarne

Fra : alexbo

Dato : 15-08-09 09:01

"Bjarne" <bruger@eksempel.dk> skrev

> Jatak, det var lige præcis hvad jeg søgte.Så mangler jeg bare at finde ud
> af, hvilke begrænsninger der er i adgangen til boligbytte

Side 10.
http://www.bl.dk/upload/bldk_doc_pdf/filer/pdf/nyheder/At%20bo%20i%20en%20almen.pdf

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarne

Dato : 15-08-09 16:14

alexbo skrev:
> "Bjarne" <bruger@eksempel.dk> skrev

> [...]
Tak, det er faktisk en ganske velskrevet brochure.
Dog mangler jeg stadig det juridiske grundlag (regler) vedr. boligbytte.

Vh
Bjarne

Fra : alexbo

Dato : 15-08-09 16:24

"Bjarne" <bruger@eksempel.dk> skrev

> Tak, det er faktisk en ganske velskrevet brochure.
> Dog mangler jeg stadig det juridiske grundlag (regler) vedr. boligbytte.

§69 i lov om leje af almene boliger

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=20608#K12

mvh
Alex Christensen

Fra : Bjarne

Dato : 15-08-09 17:31

alexbo skrev:
> "Bjarne" <bruger@eksempel.dk> skrev

> §69 i lov om leje af almene boliger
>
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=20608#K12
>
> mvh
> Alex Christensen

Så har jeg bare tilbage at sige tak for hjælpen.

vh
Bjarne

Fra : MariaH

Dato : 15-08-09 21:30

> [...]
> hvorvidt tilsvarende regler gælder her?
>
> Det ser ud som om der er nogle regler, som ikke står i Lov om Almene

Lidt off, men....

Vær ops på om du står i bero eller som søgende på ventelisten.
Jeg søgte lejlighed, og skrev i bemærkninger, at det hastede med en
lejlighed.
Jeg fik så brugernavn og kode til boligselskabets hjemmesidde, og skulle da
lige se hvad jeg kunne bruge det til.
Da jeg så opdagede at jeg stod i bero

Flere jeg kender har været udsat for det i samme boligselskab

--
Maria