hund med til Indien ?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 12-08-09 18:22

jeg har jo sådan en lille nøgen hund på 6 kg jeg tager til indien i
november - er der nogen her der har erfaring med hvad de kræver af
vacination osv ?

Mv.
Bo

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-08-09 21:36

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote in news:4a82fa24$0$305
$14726298@news.sunsite.dk:

> jeg har jo sådan en lille nøgen hund på 6 kg jeg tager til indien i
> november - er der nogen her der har erfaring med hvad de kræver af
> vacination osv ?

Hvis du holder af din hund og på nogen måde kan få den passet - så lad
være med at tage den med. Formoder du rejser med fly.

Moderne passagerfly - især langdistancefly - er slet ikke indrettet til
transport af dyr på en ordentlig forsvarlig måde.

Jeg har set eksemplerne fra virkelighedens verden... Selv når regler og
foreskrifter er fulgt er det tit dyr der er skræmt fra vid og sans der
hives ud af flyene.

Helt galt er det når dyrene bare er lastet efter forgodtbefindende.... og
netop Indien er ikke kendt for den helt store etik når det handler om at
laste fly.

Kun hvis jeg skulle flytte permanent ville jeg overhovedet overveje at
medbringe et dyr på en flyrejse af den længde.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Peter T.

Dato : 13-08-09 21:57

In article <Xns9C65E5FF61B74kentoldhojdk@130.225.247.90>, kent@oldhoj.dk
says...

> Jeg har set eksemplerne fra virkelighedens verden... Selv når regler og
> foreskrifter er fulgt er det tit dyr der er skræmt fra vid og sans der
> hives ud af flyene.

Ofte er de "heldigvis" så dopet af beroligende midler, at de intet
ænser. Men de er stadigvæk langtfra på toppen når vi hiver dem ud af
hullet på flyveren. :/

--
Peter T.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 31-08-09 17:06

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du holder af din hund og på nogen måde kan få den passet - så lad
> være med at tage den med. Formoder du rejser med fly.

Nahh hun har været med i kabinen mange gange det holder hun meget af hun
skal bare ikke i
sammen med bagage bag i fly

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-08-09 17:37

> Nahh hun har været med i kabinen mange gange det holder hun meget af
> hun skal bare ikke i sammen med bagage bag i fly

Det er ingen selvfølge at man kan få sin nok så lille hund med i
kabinen, og slet ikke på oversøiske ruter.

Tendensen er at det bliver sværere og sværere, så tjek om muligheden
stadig eksisterer, selvom du tidligere har fået lov.

Du kan finde mange meninger og retningslinier på nettet om netop
dyretransport. Sandheden er at det er det enkelte flyselskab der
opstiller retningslinierne for transport af dyr i kabinen, og de er
meget forskellige.

Men tilbage til dit oprindelige spørgsmål:
Det er næppe noget problem at få hunden med til Indien. Det er sikkert
langt mere problematisk at få den med hjem igen.

Lidt generelle regler om emnet finder du her:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/forsi
de.htm

Ellers kan du kontakte din lokale Fødevareregion.

Fra : PA

Dato : 13-08-09 12:09

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mv.
> Bo
>rabies har halvdelen af vilde hunde i indien.
+ mange andre dødelige sygdomme,så
lad hunden blive hjemme.

Per

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 31-08-09 17:07

"PA" <pa48@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> + mange andre dødelige sygdomme,så
> lad hunden blive hjemme.
>
> Per
hun er cacineret sønder og sammen så det går nok

Fra : MVJ

Dato : 13-08-09 18:49

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen
> jeg har jo sådan en lille nøgen hund på 6 kg jeg tager til indien i
> november - er der nogen her der har erfaring med hvad de kræver af
> vacination osv ?
---------------------

Øhhh... er det en ferietur på måske 14 dage så drop det - kan ikke se nogen
grund til at udsætte en lille hund for det. Men skal du derned og bo i en
periode, så er det jo fint nok - men reglerne kender jeg ikke.
Mogens

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 31-08-09 17:08

"MVJ" <mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogen grund til at udsætte en lille hund for det. Men skal du derned og bo
> i en periode, så er det jo fint nok - men reglerne kender jeg ikke.

nahh en måned - og hun skal jo være et eller andet sted

Fra : Britta

Dato : 24-08-09 07:19

Bo Mørch Mogensen wrote:
> jeg har jo sådan en lille nøgen hund på 6 kg jeg tager til indien i
> november - er der nogen her der har erfaring med hvad de kræver af
> [...]
Kære Bo :)
Prøv at søg rundt på indiamike.com - eller spørg derinde. Der finder du
de totalt vilde fans af Indien - og de ved ALT.

Britta

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 31-08-09 17:09

"Britta" <briped@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Kære Bo :)
> Prøv at søg rundt på indiamike.com - eller spørg derinde. Der finder du de
> totalt vilde fans af Indien - og de ved ALT.

det vil jeg prøve men eller kan min mor tage hende sagen er bare
så for jeg hende ikke at se i 7 uger og det er sgu længe ( for mig )
at være fra min hund

KH
Bo