Hej gruppe kan i hjælpe mig ??
Fra : madsen

Dato : 12-08-09 14:23

hejsa
nogle der kan hjælpe mig ??
problemet er:
jeg bor til leje hos privat udlejer, og der er 4 lejemål i ejndommen, hvor
af jeg har en på 62 m2, jeg betaler husleje + 600,- kr i akonto varme, og
strøm til elselskabet, på alle mine rediator er der en fordampningsmåler,
som ved aflæsningen stod på alle stod på 0 da jeg ikke har haft varme på, da
jeg så fik min årsopgørese var der et forbrug på 9,5 streger, gulvvarme på
mit badeværelse er der ingen måler på her har de sat mig til et forbrug på
900,- kr det varme vand har de sat mig til 1180,67,- ialt jeg har fået en
efterregning på 759,- kr
det skal lige siges at min nuværende ejer kun har haft huset siden
01,11,2008 så regnskabet er kun for perioden 01,11,2008- 30,04,2009

nogle der ved om det kan passe, da jeg under tiderliger eger fik næsten
4000,- tilbage i varme hvert år
håber på hjælp, for når jeg går til ejeren, ser han små grønne mænd når jeg
snakker om regnskabet

og skal i bruge flere oplysninger for at hjælpe mig må i endelig sige til
på forhånd mange tak

mvh Madsen

Fra : F.Syndergaard

Dato : 12-08-09 17:05

"madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg snakker om regnskabet
>
> og skal i bruge flere oplysninger for at hjælpe mig må i endelig sige til

Så vidt jeg ved skal udlejer ifølge loven fremlægge dokumentation for den
opkrævede varmeafgift.
Det lyder som om der er ugler i mosen når din udlejer ser små grønne mænd.
Jeg håber der er en juridisk kyndig der kan vejlede dig.
Ellers er der Lejernes LO.

MVH.
Finni

Fra : madsen

Dato : 12-08-09 17:23

> [...]
> Det lyder som om der er ugler i mosen når din udlejer ser små grønne mænd.
> Jeg håber der er en juridisk kyndig der kan vejlede dig.

------------------
Hejsa Finni
ja det var også det med ugler jeg tænkte på
og det kan jo ikke rigtig passe at jeg pludselig skal af med ekstra regning,
når jeg altid har fået meget tilbage, men han siger at der er en fordampning
som jeg skal betale og den er på 5 mm her er en kopi af sidste mail fra dem
der har været og læse min varme af
KOPI af Mail
_________
Madsen

Da Ista (det tidligere firma der udarbejde regnskab) har isat nye glas d.
31/10-2008 og disse glas er med en overfyldning på 5 mm til brug for
sommerfordampning, og du har brugt disse mm er der blevet beregnet et
forbrug da du jo reelt har brugt de 5 mm fra 1/11-2008 til 31/5-2009 på hver
radiator.

i regnskab kommer der også en udgift med til dækning af det gulvvarme du har
hvor der ikke er nogen måler på. Da der ikke er nogen måler på beregnes
forbruget også på dette, det gøres ved at vi tager det antal m2 dit
gulvvarme er nemlig 2,76 m2 x 0,465, som er en fast faktor, det giver 1,2834
mwh = 1283,4 kwh x 0,100, igen en fast faktor, dette giver 128,34 l olie,
som så ganges med olieprisen som er ca. 7,- kr, så du kommer til at betale
ca. 900,- kr. for dit gulvvarme pr. år.

Med venlig hilsen
Techem Danmark A/S

Fra : Brian H

Dato : 12-08-09 20:24

"madsen" <swille@dbmail.xx> skrev i meddelelsen
> [...]
> sommerfordampning, og du har brugt disse mm er der blevet beregnet et
> forbrug da du jo reelt har brugt de 5 mm fra 1/11-2008 til 31/5-2009 på

STOP!!!! Overfyldningen skal du _ikke_ betale for! Det er der netop fordi
skidtet fordamper selvom radiatoren har været lukket.
Gulvvarmen er fint nok udregnet.

Kontakt LLO med det samme.

Fra : Ole C

Dato : 12-08-09 20:36

madsen skrev blandt andet:

> [...]
> fordampningsmåler, som ved aflæsningen stod på alle stod på 0 da jeg
> ikke har haft varme på, da jeg så fik min årsopgørese var der et

Har du kontrolleret, at de 9,5 streger er korrekt?
Har lejligheden stået helt uopvarmet? For hvis du har brugt alternativ
opvarmning, for eksempel en Zibro-ovn, kan den godt få væsken i måleren til
at fordampe, hvis den har stået tæt på.....
På den anden side, synes jeg den redegørelse, som du citerer i et andet
indlæg, ser mystisk ud, for på den ene side skriver man til dig, at der er
fyldt 5 mm ekstra på, for at kompensere for sommerfordampning, men mener
alligevel at man kan kræve penge af dig for brugen af de 5 mm, bare fordi
man vælger at aflæse før sommeren for alvor er sat ind.
Det virker umiddelbart ikke som en hæderlig måde at lave opgørelsen over dit
forbrug på, så jeg synes også du bør rådføre dig med Lejernes LO.

--
vh
Ole C

Fra : madsen

Dato : 12-08-09 21:53

Har du kontrolleret, at de 9,5 streger er korrekt?

De 9,5 streger er IKKE korrekte, da der blev læst af stod alle måler på 0
( var også selv med ham fra selvskabet rundt, da de blev læst af, og han
sagde 00000 så der er da en der skal have en del penge tilbage )

Fra : kwdemant

Dato : 13-08-09 05:38

On 12 Aug., 15:22, "madsen" <swi...@dbmail.xx> wrote:
> [...]
> snakker om regnskabet
>
> og skal i bruge flere oplysninger for at hjælpe mig må i endelig sige til

Hej Madsen

For kyndig vejledning kan du kontakte Claus Schultz fra www.lejeretten.dk

Han arbejder for Advokatfirmaet Skjøde Knudsen og Partnere, og har
speciale i lejeret.

Hvis du siger jeg har henvist dig, så er jeg sikker på du får en
hurtig og rigtig god behandling.

Vh
Kasper Demant

Fra : Stampe

Dato : 13-08-09 15:21

"kwdemant" <kwdemant@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> speciale i lejeret.
>
> Hvis du siger jeg har henvist dig, så er jeg sikker på du får en

Kære Kasper - dig skulle der være nogle flere af.....

Mvh
Allan S. Kristiansen

Fra : madsen

Dato : 13-08-09 15:43

"kwdemant" <kwdemant@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

speciale i lejeret.

Hvis du siger jeg har henvist dig, så er jeg sikker på du får en

hej kasper
1000 tak det vil jeg gøre
mvh Madsen

Fra : Stampe

Dato : 14-08-09 07:25

> [...]
> speciale i lejeret.
>
> Hvis du siger jeg har henvist dig, så er jeg sikker på du får en

Thi hi

Mvh
Allan

Fra : kwdemant