/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
trailer affald
Fra : jos


Dato : 12-08-09 10:32

Ville egentligt skifte plader på min bedagede 750kg- trailer da bunden er
blevet ret blød.
Så fandt jeg ud af at hele undervognen, i modsætning til resten af karossen
er ret rød, så det bliver en ny!

- men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?
skal man skære den op med en vinkelsliber og på genbrugspladsen?

finn



 
 
Morten (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Morten


Dato : 12-08-09 11:01


"jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse
news:4a828c21$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ville egentligt skifte plader på min bedagede 750kg- trailer da bunden er
> blevet ret blød.
> Så fandt jeg ud af at hele undervognen, i modsætning til resten af
> karossen er ret rød, så det bliver en ny!
>
> - men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?
> skal man skære den op med en vinkelsliber og på genbrugspladsen?
>
> finn
Trailer afhentes gratis
>



Christian B. Andrese~ (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 12-08-09 04:27

On 12 Aug., 11:32, "jos" <j...@her.dk> wrote:
> Ville egentligt skifte plader på min bedagede 750kg- trailer da bunden er
> blevet ret blød.
> Så fandt jeg ud af at hele undervognen, i modsætning til resten af karossen
> er ret rød, så det bliver en ny!
>
> - men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?

Hvor er vi henne i DK ?

--
Christian

Niels Andersen (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 12-08-09 06:33

On Aug 12, 11:32 am, "jos" <j...@her.dk> wrote:
> - men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?
> skal man skære den op med en vinkelsliber og på genbrugspladsen?

Hvis du skærer den op og sorter lidt i det, kan du sikkert få en god
pris for stålet. Du kan også forære den til kommunen (genbrugspladsen)
og lade dem få pengene.

Ellers er der nok nogen der gerne vil have den for at hente den. Måske
vil de bygge den om, eller sælge stålet.

Jeg plejer at tage til Uniscrap, men måske er der andre i dit
lokalområde.

--
Mvh.
Niels Andersen

Klaus G. (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 12-08-09 17:02

> Hvis du skærer den op og sorter lidt i det, kan du sikkert få en god
> pris for stålet. Du kan også forære den til kommunen (genbrugspladsen)
> og lade dem få pengene.
Er en trailer ikke kun lavet af "jern"? Hvis det er tilfældet, så kan man
for tiden ikke få fem flade øre for jern. Man kan komme af med det hos en
skrothandler, men ingen penge få med.

Rustfristål for 1½år siden, der kunne man få en 17-18kr kiloet. Nu kan man
få 4kr. kiloet ca.. Gæt så hvad jern er værd? ;)


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Anders Majland (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 12-08-09 13:33

> - men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?
> skal man skære den op med en vinkelsliber og på genbrugspladsen?

Som morten skriver - Så er bortgives i lokalvise gul/gratis eller dba nok
det nemmeste MEN lad ikke en "køber" få nummerpladen med...

En 750kgs trailer skal synes ved ejerskifte og det lyder ikke til at det er
ligetil ...

/A


jos (12-08-2009)
Kommentar
Fra : jos


Dato : 12-08-09 15:19

Anders Majland wrote:
>> - men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?
>> skal man skære den op med en vinkelsliber og på genbrugspladsen?
>
> Som morten skriver - Så er bortgives i lokalvise gul/gratis eller
> dba nok det nemmeste MEN lad ikke en "køber" få nummerpladen med...
>
> En 750kgs trailer skal synes ved ejerskifte og det lyder ikke til at
> det er ligetil ...
>
> /A
Tak til alle, det er tilsyneladende ikke problematisk. Var lige hos den
lokale Variantforhandler, og han ville også godt tage sig af den (gratis!),
under forudsætning at den "var med plader og hægtet på bilen når jeg kom" -
altså kørende.
Så derfor: Hvorfor skal jeg passe på pladen? (fik den selv forærende med
plade, så naturligvis afleverer jeg pladen til den oprindelige ejer) -
hvilken betydning har det?

finn



S.B. (12-08-2009)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 12-08-09 15:34


"jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse
news:4a82cf3c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Anders Majland wrote:
>>> - men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?
>>> skal man skære den op med en vinkelsliber og på genbrugspladsen?
>>
>> Som morten skriver - Så er bortgives i lokalvise gul/gratis eller
>> dba nok det nemmeste MEN lad ikke en "køber" få nummerpladen med...
>>
>> En 750kgs trailer skal synes ved ejerskifte og det lyder ikke til at
>> det er ligetil ...
>>
>> /A
> Tak til alle, det er tilsyneladende ikke problematisk. Var lige hos den
> lokale Variantforhandler, og han ville også godt tage sig af den
> (gratis!), under forudsætning at den "var med plader og hægtet på bilen
> når jeg kom" - altså kørende.
> Så derfor: Hvorfor skal jeg passe på pladen? (fik den selv forærende med
> plade, så naturligvis afleverer jeg pladen til den oprindelige ejer) -
> hvilken betydning har det?
>
> finn

Hvis ham der eventuelt overtager den, påkører en anden bil med den, og den
ikke er omregistreret, så hænger du på skaden

Søren



jos (12-08-2009)
Kommentar
Fra : jos


Dato : 12-08-09 15:37


>>> /A
>> Tak til alle, det er tilsyneladende ikke problematisk. Var lige hos
>> den lokale Variantforhandler, og han ville også godt tage sig af den
>> (gratis!), under forudsætning at den "var med plader og hægtet på
>> bilen når jeg kom" - altså kørende.
>> Så derfor: Hvorfor skal jeg passe på pladen? (fik den selv
>> forærende med plade, så naturligvis afleverer jeg pladen til den
>> oprindelige ejer) - hvilken betydning har det?
>>
>> finn
>
> Hvis ham der eventuelt overtager den, påkører en anden bil med den,
> og den ikke er omregistreret, så hænger du på skaden
>
> Søren
Det er da et godt argument
Kan man "sælge" traileren med plade, og samtidig bare meddele sit
forsikringsselskab at den er solgt?

finn



Preben Andersen (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 12-08-09 15:37

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen
news:4a82d2d2$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvis ham der eventuelt overtager den, påkører en anden bil med den, og den
> ikke er omregistreret, så hænger du på skaden


Hvad mener du? En trailer er normalt ikke forsikret, det er bilens krog, der
er forsikret.
--
mvh/Preben


Johannes Jørgensen (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Johannes Jørgensen


Dato : 12-08-09 16:12


"jos" <jos@her.dk> wrote in message
news:4a82cf3c$0$15890$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Anders Majland wrote:
>>> - men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?
>>> skal man skære den op med en vinkelsliber og på genbrugspladsen?
>>
>> Som morten skriver - Så er bortgives i lokalvise gul/gratis eller
>> dba nok det nemmeste MEN lad ikke en "køber" få nummerpladen med...
>>
>> En 750kgs trailer skal synes ved ejerskifte og det lyder ikke til at
>> det er ligetil ...
>>
>> /A
> Tak til alle, det er tilsyneladende ikke problematisk. Var lige hos den
> lokale Variantforhandler, og han ville også godt tage sig af den
> (gratis!), under forudsætning at den "var med plader og hægtet på bilen
> når jeg kom" - altså kørende.
> Så derfor: Hvorfor skal jeg passe på pladen? (fik den selv forærende med
> plade, så naturligvis afleverer jeg pladen til den oprindelige ejer) -
> hvilken betydning har det?
>
> finn
>

Trailer med en totalvægt over 500kg skal man betale vægtafgift af, så hvis
den ikke bliver omrigistreret, får du forsat denne regning

JJ



jos (12-08-2009)
Kommentar
Fra : jos


Dato : 12-08-09 15:19

Anders Majland wrote:
>> - men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?
>> skal man skære den op med en vinkelsliber og på genbrugspladsen?
>
> Som morten skriver - Så er bortgives i lokalvise gul/gratis eller
> dba nok det nemmeste MEN lad ikke en "køber" få nummerpladen med...
>
> En 750kgs trailer skal synes ved ejerskifte og det lyder ikke til at
> det er ligetil ...
>
> /A



Preben Andersen (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Preben Andersen


Dato : 12-08-09 15:38

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i meddelelsen
news:4a82b686$0$295$14726298@news.sunsite.dk...

> En 750kgs trailer skal synes ved ejerskifte og det lyder ikke til at det
> er ligetil ...

Skal en 500 kgs ikke synes ved ejerskifte?
--
mvh/Preben



Christian B. Andrese~ (12-08-2009)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 12-08-09 07:57

On 12 Aug., 14:33, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> > - men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?
> > skal man skære den op med en vinkelsliber og på genbrugspladsen?
>
> Som morten skriver - Så er bortgives i lokalvise  gul/gratis eller dba nok
> det nemmeste  MEN lad ikke en "køber" få nummerpladen med...
>
> En 750kgs trailer skal synes ved ejerskifte og det lyder ikke til at det er
> ligetil ...

Men hvis man som jeg skal bruge den til havetraktoren og den alm.
traktor, så er indreg. og plader jo uden betydning.

--
Christian

Niels Andersen (13-08-2009)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 13-08-09 01:37

On 12 Aug., 18:01, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> Rustfristål for 1½år siden, der kunne man få en 17-18kr kiloet. Nu kan man
> få 4kr. kiloet ca.. Gæt så hvad jern er værd? ;)

Jeg har ingen anelse, men kan fornemme at det er under 4 kr/kg.

Jeg ved bare at jeg fik overraske mange penge for metallet fra mit
drivhus. (Det var dog aluminium.)

Men for 1 kr/kg, for en trailer på måske 100 kg, så kunne det da være
interessant nok at dreje til højre i stedet for venstre når man skal
af med den.

--
Mvh.
Niels Andersen

Max (13-08-2009)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 13-08-09 08:52

Hej Niels

> Jeg har ingen anelse, men kan fornemme at det er under 4 kr/kg.

Ja, vi har kunnet få penge for skrotjern for et års tid siden, idag
kan vi få lov til at aflevere det.

--
Mvh Max



Klaus G. (13-08-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 13-08-09 16:44

> Ja, vi har kunnet få penge for skrotjern for et års tid siden, idag
> kan vi få lov til at aflevere det.
Lige præcis. Man får ikke én øre pr. tons jerns man aflevere. Been there
done that :)

De mere ældre metaller, som kobber, alu, rustfristål osv., dem vil de godt
punge lidt ud for, men slet slet ikke så meget som for 1½år siden hvor Kina
mere eller mindre opkøbte alt på verdensmarkedet.

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Armand (13-08-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-08-09 23:47

Klaus G. skrev:
>>
>
> De mere ældre metaller, som kobber, alu, ...osv.
>
Aluminium er faktisk et af de yngste metaller!

--
Armand.


Peter C (13-08-2009)
Kommentar
Fra : Peter C


Dato : 13-08-09 10:55

> - men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?

Parkér den ulåst ude ved vejen med et skilt "Til salg - 1000 kroner" ... så
behøver du ikke bekymre dig mere om den

MVH Peter C:



Anders Majland (13-08-2009)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 13-08-09 11:00

> - men hvor skaffer man sig billigst af med den gamle?
> skal man skære den op med en vinkelsliber og på genbrugspladsen?


Var på den lokale genbrugsplads igår. Der lå det meste af en bil i
jerncontaineren ... Den var skåret op og ikke helt nemt at genkende. Den
gule farve fik mig til at tænke på en gammel golf2 som postvæsenenet engang
kørte rundt i ....

Nogle unge mennesker i området havde for nogle år siden en gammel
campingvogn de gerne ville af med. Genbrugspladsen ville ikke tage imod den
så de måtte tage den med hjem igen ... Over et par pils gik der "pludseligt"
ild i campingvognen og efterfølgende var der ikke ret meget jern tilbage og
dermed nemt at aflevere den på genbrugspladsen .... Men egenligt noget
miljøsvineri at brænde af, men det viser meget godt at er det for besværligt
at komme af med sit affald så kan "nogen" finde en lettere løsning ...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste