Livsforsikring - hvornår gælder den fra?
Fra : KE

Dato : 10-08-09 12:31

Hej, vil godt bede om vurdering af følgende:
Jeg har d. 1. marts kontaktet et forsikringsselskab og anmodet om en
livsforsikring. Jeg har været til lægeundersøgelse ultimo maj og får
svar fra forsikringsselskabet primo august at jeg er godtaget. Præmien
går fra den 1. marts. Det undrer mig, for hvis jeg nu var død i
tidsrummet fra d. 1. marts til dagen inden jeg fik godkendelsen, eller
ihverfald inden jeg havde været ved lægen, så tvivler jeg ganske
alvorligt på at forsikringsselskabet ville have udbetalt
forsikringssummen til mit bo.....så jeg ringede til
forsikringsselskabet for at høre om ikke præmien først skulle betales
fra nu af? "Nej" var svaret "Dit bo ville have fået udbetalt pengene
fra den dato vi modtog anmodningen om livsforsikringen" - Kan det nu
være rigtigt?

Fra : Brian H

Dato : 10-08-09 22:50

> [...]
> "Dit bo ville have fået udbetalt pengene
> fra den dato vi modtog anmodningen om livsforsikringen" - Kan det nu

Ja

Fra : Ralph

Dato : 11-08-09 00:22

"KE" <knuderikviborg@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvorfor tror du vi kan svare bedre end dit forsikringsselskab? Det er der du
er forsikret, det er dem dem bestemmer reglerne, det er dig der skal "købe"
forsikringen udfra deres regler.

--
Ralph

Fra : Hauge

Dato : 11-08-09 05:08

Ralph wrote:
> Hvorfor tror du vi kan svare bedre end dit forsikringsselskab? Det er
> der du er forsikret, det er dem dem bestemmer reglerne, det er dig
> der skal "købe" forsikringen udfra deres regler.

Siden der er noget der hedder forsikringsankenævnet, så må der jo være noget
med at ens forsikringsselskab ikke altid har ret, eller?

Mvh Hauge

Fra : KE

Dato : 10-08-09 22:57

On 11 Aug., 01:21, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> er forsikret, det er dem dem bestemmer reglerne, det er dig der skal "købe"

fordi jeg har meget høje tanker om dk.videnskab.jura' s læsere og
brugere

Fra : Bjarne

Dato : 11-08-09 09:40

KE skrev:

> fordi jeg har meget høje tanker om dk.videnskab.jura' s læsere og
> brugere

Enten har du en særlig art af humor eller du trænger til at skærpe din
skepsis.

Det bedste svar du har fået er henvisningen til at læse
forsikringsbetingelserne.

Tillykke med godkendelsen!
Forsikringsselskabet forventer, at du vil kunne betale til dem i rigtigt
mange år.

Bjarne

Fra : N/A

Dato : 11-08-09 09:40