Hvilken forsikring skal dække (hvis nogen ~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-08-09 21:22

Til mit bryllups i lørdag havde jeg udstyret forloveren med mit dSLR for at
tage en række billeder undervejs.
Hen mod slutningen af forløbet samles alle folk og grejet stilles ved
kantstenen.

Herefter går det galt - brudebilen kører tasken over med mit dSLR (!)
Hvor er der mons tro håb om at den kan parkeres?

Min inbo forsikring?
Bilens kasko / ansvar?

Det er noget forholdsvis kostbart fotoudstyr der lige blevet kørt over af en
4x4

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 09-08-09 21:54

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> wrote in

> Herefter går det galt - brudebilen kører tasken over med mit dSLR (!)
> Hvor er der mons tro håb om at den kan parkeres?

> Min inbo forsikring?
> Bilens kasko / ansvar?

Forsikringsselskabet vil nok argumentere for at det er groft uansvarligt, i
den situation, at stille kameratasken ved kantstenen (går ud fra det er på
vejbanen) så den kan blive kørt over af bilen - med mindre selvfølgelig
bilen har kørt et sted den ikke måtte og på ingen måder kunne forventes at
køre (men det lyder det ikke som om). MAO kan du nok forvente at
forsikringen ikke vil betale uanset hvilken du forsøger at få det dækket
af.

Fra : JBH

Dato : 10-08-09 07:01

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre (men det lyder det ikke som om). MAO kan du nok forvente at
> forsikringen ikke vil betale uanset hvilken du forsøger at få det dækket

Det tror jeg ikke du uden videre kan antage.
Forsikringer er ligesom jura ofte uden logik, og jeg har da set eksempler på
folks tåbeligheder, hvor alt logik har sagt at skaden ikke kunne dækkes,
alligevel betalte indboforsikringen. Noget andet er om udstyret falder
udenfor kategorien alm. indbo og havde krævet en form for tillægsforsikring.
Motorkøretøjer har også et objektivt ansvar.

mvh
JBH