privatliv og affald/skraldespand
Fra : Mads

Dato : 09-08-09 11:17

Hej med jer,

jeg har et par gange 'fanget' et par sigøjnere/romænere i gang med at
rode i affaldsspande der tilhører min andelsforening. Hver gang har
jeg smidt dem ud med henvisning til at det er ulovligt. Men er det i
virkeligheden ulovligt?

Det jeg naturligvis er bange for er at de roder efter bank-/
skattepapirer/breve med pinkoder og lignende der kan bruges i
identitetstyveri eller anden svindel.

Venlig hilsen
Mads

Fra : Holst

Dato : 10-08-09 10:35

Mads wrote:

> Det jeg naturligvis er bange for er at de roder efter bank-/
> skattepapirer/breve med pinkoder og lignende der kan bruges i
> identitetstyveri eller anden svindel.

Ingen er da vel så dum, at de smider den slags oplysninger i en
skraldespand, som andre har adgang til!

Fra : Grethe Hoff

Dato : 10-08-09 17:53

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen er da vel så dum, at de smider den slags oplysninger i en
> skraldespand, som andre har adgang til!

Hvor skal du så smide det væk??
Vi river slike ting istykker og i skraldespandet med det. Heller det enn å
legge det pent i papirspandet/ballongen eller hva I kalder det!
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK

Fra : Jubii

Dato : 10-08-09 18:06

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor skal du så smide det væk??
> Vi river slike ting istykker og i skraldespandet med det. Heller det
> enn å legge det pent i papirspandet/ballongen eller hva I kalder det!

I en _aflåst_ papircontainer. Den rummer så også reklamer og
gratisaviser.
Til pap en særlig container.

Kaldes i danmark for kildesortering.

Om det så er påbudt eller blot frivilligt, ved jeg ikke.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-08-09 22:42

> I en _aflåst_ papircontainer. Den rummer så også reklamer og gratisaviser.

Og hvor finder man så sådan en? På vores genbrugsplads er det en åben
container. Eneste reele mulighed er at brænde skidtet og det er måske ikke
rigtig nemt på 2. sal.

Mvh Maria

Fra : Jubii

Dato : 11-08-09 04:52

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvor finder man så sådan en? På vores genbrugsplads er det en åben
> container. Eneste reele mulighed er at brænde skidtet og det er måske
> ikke rigtig nemt på 2. sal.

Det er R98 der henter affald her, og deres logo er på alle containere,
så de må have leveret dem.
Så vidt jeg kan se hentes disse sorteringscontainere separat, hvilket
vel er logisk hvis sorteringen skal nytte noget.

Fra : alexbo

Dato : 10-08-09 18:04

"Mads" <madsornomads@gmail.com> skrev

> [...]
>rode i affaldsspande der tilhører min andelsforening. Hver gang har
>jeg smidt dem ud med henvisning til at det er ulovligt. Men er det i

Ikke ifølge denne artikel.

http://jp.dk/indland/article1586939.ece

mvh
Alex Christensen