bundmaling til log-giver
Fra : Steffen

Dato : 08-08-09 11:29

O-Høj
I vinter var der en snak om bundmaling til en log-giver. Et forslag var rå
linolie. Det har jeg nok af, så jeg malede 1 gang og lod den ligge i 3 uger.
Så fik den lag 2 og blev liggende i 3 uger (jeg ved ikke om det er hurtigere
med linolie indeholden tørestof). Giveren plejer at skulle ud hver 14. dag
og overnatte i en spand eddike for at virke. Nu har den siddet i siden sidst
i maj, og den kører stadig korrekt. Begroningsgraden tjekker jeg først efter
ferien.
Næste sæson vil jeg lave et testområde på bunden, hvor der kun påsmøres en
blanding af linolie og chillipulver. Der bliver spændende at se forskellen.
Hvad bliver bedst?
Hilsen Steffen
"E`BAAD", Pd26, nr18, nuv. pos. Juelsminde

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-08-09 07:23

Jeg har givet min log et tyndt lag bundmaling og den har virket
upåklageligt indtil nu og jeg håber da at den fortsætter med at
fungere resten af året.

Stærk chilli kan jeg godt lide i maden, måske er Rurene også til dette
krydderurt.
Chilli på bunden af båden er prøvet før, det gav ikke den ønskede
virkning men lad os læse om resultatet af dine forsøg.

Mvh/Harding