Elgiganten... positiv oplevelse... returre~
Fra : H.S.

Dato : 08-08-09 08:57

Jeg hører mange som taler lidt skidt om Elgiganten, men jeg har haft
en utrolig positiv oplevelse der.

Vi købte en vaskemaskine, vi ledte efter en Bosch de havde på tilbud
til 2999,- Da vi kom til butikken var denne dog (selvfølgelig)
udsolgt. Sælger ville sælge os en Hotpoint-Ariston maskine, som stod
til 4999 til samme pris, og da maskinen så fin ud, slog vi til.

Da vi får maskinen hjem, opdager vi dog at den ikke er dyb nok til at
vi kan stille vores tørretumbler ovenpå den. Desuden kan den ikke
stilles i vater på vores gulv (badeværelset), idet skruerne i bunden
kun var 2 cm lange.

Jeg kører ud til elgiganten og fortæller historien, og siger at jeg er
lidt ked af at vi har købt den omtalte maskine. Det var ikke noget
problem overhovedet. Bare den var pæn og vi havde de forskellige dele,
manual osv til den, så kunne vi få pengene tilbage, eller finde en
anden maskine som passede bedre til vores behov.

Nu ved jeg godt at Elgiganten tilbyder 14 dages fuld returret til
deres kunder, men i betragtning af vi havde vasket en enkelt vask i
maskinen, havde haft den sat til osv, så synes jeg det er utrolig god
service af dem. Det lykkedes for dem at redde vores dårlige køb, til
et godt køb af en Bosch (som nu står og snurrer i badeværelset).

Jeg er ihvertfald ikke i tvivl om hvor vi ønsker at købe vores ting
for fremtiden, jeg synes det var en rigtig god service.

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-08-09 16:35

In news:d352eae2-acb1-4178-8ea3-833fe2f38002@p9g2000vbl.googlegroups.com,
H.S. <schytte74@gmail.com> typed:
> [...]
>
> Jeg er ihvertfald ikke i tvivl om hvor vi ønsker at købe vores ting
> for fremtiden, jeg synes det var en rigtig god service.

Jeg kan kun tilslutte mig din begejstring 100%.

Vi har handlet hos Elgiganten (Holbæk) i over 15 år, og har ikke haft én
eneste dårlig oplevelse i den forretning endnu. Altid smilende og hjælpsom
betjening, og deres byttepolitik er også i top.

Man kan dog godt, som f.eks. min datter være uheldig i enkelte af
Elgigantens butikker. Jeg var der med hende og skulle købe en kaffekværn (
Slagelse), og aldrig har jeg oplevet så luddoven, uforskammet og uvillig en
ekspedient. Vi forlod selvfølgelig butikken omgående. Der er så siden kommet
ny bestyrer og nyt personale, og sikken en forandring. Min datter og
svigersøn har netop købt en stor fladskærm til stuen og en mindre til
køkkenet. Den til køkkenet havde de valgt med indbygget DVD-afspiller, og da
den var helt umulig at betjene leverede de den tilbage og fik den byttet til
en skærm uden DVD, der var ikke det mindste vrøvl, så nu har min datter også
kun rosende ord at sige om Elgiganten.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Dan

Dato : 08-08-09 17:05

Nu handler jeg ikke så meget i Elgiganten, men min erfaring siger at det
ikke er butikken, men personalet (og ikke mindst bestyreren), det kommer an
på. Og så kan jeg være ligeglad med hvad der står på skiltet udenfor - der
er vel gode og dårlige oplevelser i alle kæder (også den på cyklen .

/Dan

Ps. Jeg ved godt at man bør forvente mere jo "dyrere" butik det er, men
alligevel.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-08-09 18:23

"H.S." skrev i en meddelelse
> [...]
>service af dem. Det lykkedes for dem at redde vores dårlige køb, til
> et godt køb af en Bosch (som nu står og snurrer i badeværelset).

Tjah - de kan jo ikke bare smide den ud eller anden måde miste penge på
det, så den bliver bare solgt som "ny" til en anden kunde i stedet.

Og den du har fået i stedet har måske været ud hos en anden kunde på
samme måde.

Derfor er jeg egentlig ikke begejstret for "returret" for varer der er
pakket ud.......

Jan

Fra : Mogens

Dato : 08-08-09 19:27

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]

> det, så den bliver bare solgt som "ny" til en anden kunde i stedet.
> Og den du har fået i stedet har måske været ud hos en anden kunde på samme

Det tror jeg faktisk ikke, du har ret i. Normalt er det således, at
udpakkede hårde hvidevarer sælges som et "særligt tilbud" eller under
udsalg...

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-08-09 19:57

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Det tror jeg faktisk ikke, du har ret i. Normalt er det således, at
> udpakkede hårde hvidevarer sælges som et "særligt tilbud" eller under
> udsalg...

Hvorfor skulle de sætte penge til på at sælge den billigt - bare fordi
en kunde har kludret i det og købt noget, der ikke kan bruges ?

Jan

Fra : Mogens

Dato : 08-08-09 20:30

> Hvorfor skulle de sætte penge til på at sælge den billigt - bare fordi en
> kunde har kludret i det og købt noget, der ikke kan bruges ?

Fordi de har kalkuleret med det

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-09 22:07

Jan Vestergaard wrote:
> Hvorfor skulle de sætte penge til på at sælge den billigt - bare fordi
> en kunde har kludret i det og købt noget, der ikke kan bruges ?

Det tror jeg heller ikke de gør. Har på fornemmelsen at avancerne er pænt
store. Jeg skulle købe en ovn hos en kendt kæde, og de kunne med hiv og
sving presse prisen ned på 7800.-

Så anbefalede min direktør mig at spørge i samme kæde bare i en anden by,
hvor han handlede alle sine hårde hvidevarer. Butiksbestyreren dér ville
sælge den til 4900.- !!!

Og han tjente med garanti stadig på den....

--
Michael

Fra : Henrik

Dato : 09-08-09 02:05

On 8 Aug., 23:07, "Trekroner" <xx> wrote:

> [...]
> sælge den til 4900.- !!!
>
> Og han tjente med garanti stadig på den....

Jeg tror (desværre) også de tjener kassen. Den vaskemaskine vi fandt i
stedet for den som vi returnerede kostede 6.799,- Men vi fik den til
3.999,-
Er da kun glad for at vi ikke havde 7000 til en ny vaskemaskine, og så
evt havde købt denne til den pris som stod på skiltet.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-09 11:22

>Jeg tror (desværre) også de tjener kassen. Den vaskemaskine vi fandt i
>stedet for den som vi returnerede kostede 6.799,- Men vi fik den til
>3.999,-

Men det endte alligevel med at dit "gode tilbud" kostede 1000,- mere end du
havde regnet med...
(de har forresten en Miele støvsuger i øjeblikket - meget billig, kun 2700,-
Kan også findes på nettet til under 2200,- så selv de gode tilbud er måske
ikke altid så gode...)
Og selvfølgelig bliver returnerede varer pakket pænt ind og solgt igen som
nye.

Per.

Fra : henrik

Dato : 09-08-09 15:38

personligt handler jeg IKKE i elgiganten, efter lutter dårlige oplevelser.
Den sidste oplevese var at jeg skulle se på dslr (digitalt
spejlreflekskamera). kikkede på canon men de de havde sgu hverken
hukommelseskort, taske, stativ, objektiver eller lign. Sælgeren ville nu
gerne sælge mig et sony, men dette kamera havde 2 objektiver i brændvidde
18-55 og 70-300. da jeg spurgte til den manglende brændvidde fra 55-70 sagde
sælgeren at dette ikke betød det mindste da kameraet havde tiltbar skærm.
ALDRIG i mit liv havde jeg hørt magen til sludder. Fladskærm er selvfølgelig
heller ikke købt der, og heller ikke hverken støvsuger, hårde hvidevarer,
computer eller lign. Kikkede for et stykke tid siden på dvd, og elgiganten
havde en sådan MEN kun i deres netbutik. I forretningen var den ikke og
prisen var sgu 400,- højere (hvis de kunne skaffe den)

Sikke et skodfirma

næææ, handl på nettet

henrik.

Fra : Henrik

Dato : 10-08-09 04:41

On 9 Aug., 16:37, "henrik" <m...@mail.dk> wrote:
> Sikke et skodfirma
>
> næææ, handl på nettet

Ja det afhænger nok af hvad man køber. Jeg handler meget på nettet,
men når det drejer sig om større (fysisk) ting, så handler jeg gerne i
en fysisk butik. De par hundrede kroner man kan spare, giver jeg gerne
mere for den sikkerhed det giver at kunne henvende sig til en person i
butikken. Skulle en vaskemaskine gå i stykker under garanti, vil jeg
tro det er noget mere omstændigt at få den repararet hvis den f.eks.
er købt i en grænsebutik.

Men jeg er enig med dig.. undersøg hvad du vil have, og hvad det kan -
og stol ikke kun på hvad sælger siger i butikken, da de sjældent er
upåvirkede af lagerbeholdning/avance o.lign.

Fra : Henrik

Dato : 10-08-09 04:47

On 9 Aug., 12:21, "Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> wrote:
> Men det endte alligevel med at dit "gode tilbud" kostede 1000,- mere end du
> havde regnet med...
Ja helt enig, og det var en 'streg i regningen' at give mere end jeg
regnede med. Dog mener jeg at have fået en lang bedre maskine
end den som var på 'officielt' tilbud til 2999,- (produceret i
Tyskland, 7 kg. tromle frem for 5 kg., display m.m.).
Så jo, deres NETTO-taktik med at reklamere for en bestemt model, og så
prøve at sælge noget andet, har da virket. Hatten af for det.
Men jeg er glad for den maskine vi endte med at få, samt bestemt også
den behandling og service jeg fik, selvom det altid er træls at skulle
tage varer retur.

> (de har forresten en Miele støvsuger i øjeblikket - meget billig, kun 2700,-
> Kan også findes på nettet til under 2200,- så selv de gode tilbud er måske
> ikke altid så gode...)
Det kan godt betale sig at se sig for, og surfe priser rundt omkring.
Men der er også flere faktorer som kan berettige en lidt højere pris.
Jeg kunne f.eks. aldrig returnere den første vaskemaskine i et
netbutik, da den havde være pakket ud, tilsluttet og vasket en maskine
tøj. Det er en service/sikkerhed som er lidt ekstra penge værd (for
mig).

> Og selvfølgelig bliver returnerede varer pakket pænt ind og solgt igen som
> nye.
Det er jeg ikke sikker på de gør. De ville nemlig ikke have emballagen
retur. Selvfølgelig kan de godt re-emballere osv og sælge igen, men
det tror jeg ikke kan betale sig. Ved dog ikke hvad de gør ved disse
retur-varer.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-08-09 09:52

On 9 Aug., 12:21, "Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> wrote:

> Og selvfølgelig bliver returnerede varer pakket pænt ind og solgt igen som
> nye.

Neæj, i den elgiganten jeg kommer i af og til er der altid en palle
med forskellige ting der har været solgt før.... Som så sælges til
nedsat pris

Det er måske 1% af varene der kommer retur så mon ikke det går?