Forsikring (igen igen)
Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-07-01 22:45

Jeg ved godt, at det var været oppe og vende mange gange, men de pågældende
mails forsvinder åbenbart hurtigt ved worldonline, så jeg kan ikke se dem
mere..

Jeg kan huske, at der var en, der på et tidspunkt nævnte, at han kunne
ansvarsforsikre en hvilken som helst MC som nybegynder for højest 1800,-
(mener jeg). Jeg har haft ringet lidt rundt..

Min MC: Yamaha XS400 Seca årg. 83
Jeg er 21 år og har ingen anciennitet.

Alka vil ikke forsikre, da jeg er under 30.
GF (forsikringsgruppe IDA) kan ikke lave MC-ansvarsforsikringer i øjeblikket
til folk under 30.
Tryg-Baltica tager 2595,-
If tager 6232,- hvis man er over 25, ellers 50% mere, dvs. 9348,- årligt for
mig!!

Jeg har ikke prøvet TopDanmark, men dem prøver jeg lige imorgen..

Nogle gode råd?

Tryg-Baltica er den billigste af dem jeg fandt, men ham jeg købte MC'en af,
havde forsikret den hos GF (også IDA) for 1595,- om året. Det lyder lidt
mere håndterligt, men de kan altså ikke hjælpe mig nu. Da jeg ringede til
dem for 3 uger siden, sagde de at der gik to uger før de havde noget klar.
Idag ringede jeg så til dem igen, og nu siger de stadig, at der går to uger,
før de kan hjælpe mig.. Er tiden gået istå derinde?
- Så IDA er efterhånden droppet.

signing off.. demolition

Fra : Martin

Dato : 01-08-01 06:33

Jeg kører i top-dk og har ikke fundet det billigere andetsteds....
jeg er 27 og er vel stadivæk ny begynder dette er min 3. sæson

jeg kan ikke helt forstå at du siger at alka ikke ville forsikre dig.
jeg mener bestemt at det er i direkte strid med loven,
ethvert forsikringselskab skal tage en lovpligtig ansvars forsikring...

Martin

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-08-01 07:44

Martin Sørensen <demolition@laxity.dk> wrote in article
<uHF97.2658$V53.321182@news000.worldonline.dk>...

> GF (forsikringsgruppe IDA) kan ikke lave MC-ansvarsforsikringer i
øjeblikket
> til folk under 30.

Mystisk?!? Men kan det være fordi de kræver at du har andre forsikringer
hos dem?

> Tryg-Baltica tager 2595,-
> If tager 6232,- hvis man er over 25, ellers 50% mere, dvs. 9348,- årligt
for
> mig!!

De har ikke blandet ansvar og kasko sammen? For det lyder da helt vildt...

--
Mikkel

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-08-01 08:29

> GF (forsikringsgruppe IDA) kan ikke lave MC-ansvarsforsikringer i
øjeblikket
> til folk under 30.

Jeg troede kun det var kasko de ikke vil lave til "de unge" men IDA's
medlemsbutik er også ved at skifte fra GF til en selvstændig gruppe under
tryg-baltica. De lover store prisreduktioner på bilforsikringer men jeg er
spændt på at se hvad der sker med mc. Jeg har lige betalt 1060 for det næste
års kasko (incl. vinter) men så er det også kun for en 25kkr's knallert
under 175ccm....

/\nders

Fra : Kim Hansen

Dato : 01-08-01 20:12

Tryg-Baltica ville ha' 12400,- for at forsikre en CBR 600 (uden vinterkørsel
og med 20% selvrisiko af skade ved tyveri) og jeg er i en gruppeforsikring
hos dem og elitebillist (aldrig haft skade) og over 30 år, og jeg har alle
andre forsikringer hos dem (bil,hus,indbo,ulykke til 2 voksne og 2
børn,2*hundeforsikring og en erhvervsforsikring) så regn ikke med at de kan
gøre det billigt! :((
Men deres bilforsikring er ok!

Mvh. Kim Hansen

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k8av8$emk$1@sunsite.dk...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 02-08-01 08:24

Jeg har klippet rundt i indlægget da Kim Hansen quoting lader noget tilbage
at ønske...

> Kim Hansen:
> Tryg-Baltica ville ha' 12400,-
> jeg er i en gruppeforsikring
> så regn ikke med at de kan gøre det billigt! :((

Jeg tror keywordet her er "selvstændig gruppe" for IDA. Hvem er du i gruppe
med ?

Jeg ville da blive slemt skuffet hvis min nuværende lave præmie på 1060,-
årligt skulle stige. Og endnu være hvis min næste maskine skulle blive meget
dyrere fordi de i mellemtiden har lavet om på takststrukturen...

/\nders

Fra : mc-stup

Dato : 02-08-01 19:49

Kim Hansen skrev:

> [...]
> andre forsikringer hos dem (bil,hus,indbo,ulykke til 2 voksne og 2
> børn,2*hundeforsikring og en erhvervsforsikring) så regn ikke med at de kan

Hvis det er rigtigt, så burde du måske tjekke DMC-gruppeforsikringen ved
Provinzial. Jeg kan næsten ikke tro, at det ikke kan gøres billigere med din
"alder" i alle sammenhænge.
Giv gerne en melding tilbage, hvad de siger.

Mvh

Stup
XS1100S

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 01-08-01 08:34

Måske Provenzial (via DMC) kunne være en mulighed.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : FTJ

Dato : 01-08-01 13:22

"Martin Sørensen" <> wrote in message

> [...]

uger,
> før de kan hjælpe mig.. Er tiden gået istå derinde?
**********
IDA er netop i gang med at omlægge til ny forsikrings udbyder, og de har nok
ikke det med MC helt på plads endnu.

Jeg er selv, via IDA, forsikret min MC hos GF - ca. 2200kr for kasko - og
jeg er da lidt spændt på hvad IDA kan komme op med, som skal kunne matche
det.

GF stiller krav om at man flytter alle sine forsikringer til dem, for at
ville lave Kasko - bare med ansvar, er der ikke dette krav.

Der er dog, som du siger, noget om alder - 30 år, tror jeg, men ring da
direkte til GF, og hør dem ad, og glem IDA, de har vist ikke det hele på
plads endnu.

mvh....

Finn - XJ600

Fra : Jan Linnebjerg Peder~

Dato : 13-08-01 19:57

Jeg er selv førstegang Mc´ist og 21 år, har ringet til GF og de vil forsikre
mig (ansvar) i alle årets 12 måneder ( som om jeg vil køre i Vinteren) for
1875 om året, HVIS jeg flytter min fritidsulykkes forsikring (ca. 150 kr
om året) over til dem...

Kasko vil de ikke røre med en ildtang hvis man er under 30........ Hvilket
jo er forbandet ærgeligt, hvis den bliver stjålet ellertotalskadet.......

Fra : Jens Kristian Jensen

Dato : 13-08-01 23:12

Det er ganske rigtigt at GF sikring ikke vil kaskoforsikre for MC ejere
under 30, og samtidigt har de dobbelt selvrisiko på hvis føreren er under
30. Det lykkedes mig dog alligevel at få dem til at forsikre min CBR 600
'99 - jeg er 27. Det krævede en smule snak, men det gik. Jeg fik den
forsikret for 115000,- til en årlig sum af 11300. Det var det billigste jeg
kunne finde med mine 0 års anciennitet (jeg har ikke engang haft bil før).
Nogen der kender noget lavere?

Jens Kristian Jensen