Maling af hegn
Fra : Torben Brøndum

Dato : 06-08-09 23:03

Hej derude,

Min kære moder har et langt hegn i en del af haven - vel ca. 20-22 m. Jeg
ved ikke hvad man kalder "opbygningen", men man starter med et brædt på den
ene side....så springer man et brædt over, som placeres på den anden
side.....og så et brædt på den første side osv.osv. Man kan jo så altid se
bagsiden af et eller andet brædt. Så lang så godt

Det skal males på begge side nu igen efter nogle år (impreneringsgrønt). Er
meget tørt, men ikke sådan revnet nogen steder.

Hvordan vil I anbefale det gøres: med pensel eller kan man sprøjte det -
sidstnævnte sparer vel arbejdstid, men man skal vel have dækket buske m.v.
af.

Hvilken anbefaling vil i give i forhold til at bruge pensel (og) eller
sprøjte? Hvor lang tid vil i regne med det tager at male ialt ca 40m (begge
sider ialt)? Hvad vil I bruge til afdækning hvis der sprøjtes?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Jens G

Dato : 07-08-09 07:53

On Fri, 7 Aug 2009 00:03:09 +0200, Torben Brøndum
<tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:

>Hvilken anbefaling vil i give i forhold til at bruge pensel (og) eller
>sprøjte? Hvor lang tid vil i regne med det tager at male ialt ca 40m (begge
>sider ialt)? Hvad vil I bruge til afdækning hvis der sprøjtes?

Jeg har lige malet et lignende hegn på den ene side med pensel. Det er
ca 2 meter højt og fik to gange. Jeg klarede ca. 2 meter i timen(incl
anden gang).

Man kan også bruge rulle, og jeg tror det er lidt hurtigere end
pensel. Man skal have en lille rulle til at gå imellem til bagbrættet,
men yderbrættet kan man sagtens bruge en stor rulle til.

Sidste år malede jeg den anden side med sprøjte(en lille Gori
sprøjte). Det er mindst tre gange hurtigere, men jeg tror der gik 50%
mere maling til.
Det larmer, man skal have briller og maske på, og man er meget
afhængig af at det er ret vindstille.

Jeg afdækkede med plast på den enden side af hegnet, og ellers kun ved
enderne.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.everlove.dk.

Fra : Leif Neland

Dato : 08-08-09 20:16

Torben Brøndum skrev:
> [...]
> anden side.....og så et brædt på den første side osv.osv. Man kan jo så
> altid se bagsiden af et eller andet brædt. Så lang så godt

Det hedder 1 på 2

Iflg google: 183.000 (hits) for "en på to beklædning"

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-08-09 23:12

On Sat, 08 Aug 2009 21:15:50 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

>Det hedder 1 på 2
>
>Iflg google: 183.000 (hits) for "en på to beklædning"

Hvis du tager ""-erne med får du kun 147 hits, men det bliver det ikke
mere rigtigt af. 1 på 2 er noget andet end det forespurgte.
--
OV1A Jens

Good decisions come from experience. Experience comes from making bad ones

Fra : Jens G

Dato : 09-08-09 08:00

> [...]

>side.....og så et brædt på den første side osv.osv. Man kan jo så altid se
>bagsiden af et eller andet brædt. Så lang så godt

Det heller "vandret forskudt" ifølge
http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=10854