parkering max 2 timer...
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 06-08-09 01:06

tja bare lige et spørgsmål der undrer mig...

på min vej er der max 2 timers parkering fra kl 9 til 18.

men en ting jeg har tænkt på.... og er sikkert helt hen i hegnet spørgsmål
men kunne jo være:)

hvis jeg stiller min bil der uden p-skive eller bare at p-skiven fx står på
kl. 12.

parkeringsvagten kommer forbi kl 10 om formiddagen...

kan man så få en bøde?

for man må jo holde der 2 timer i tidsrummet 9-18... og uanset hvad p-skiven
siger så har jeg jo ikke holdt der mere end 1 time i det tidsrum...

ved ikke lige om jeg har forklaret det helt forståeligt... så spørg løs hvis
det skal uddybes:)

Nikolai

Fra : Knud

Dato : 06-08-09 05:18

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> wrote in message
> [...]
> tidsrum...
>
> ved ikke lige om jeg har forklaret det helt forståeligt... så spørg løs

Nej - med den markering har du jo holdt der fra kl 12 dagen før - og altså
holddt der ialt 7 timer i spærreperioden, hvilket er lidt mere end de
lovlige 2 timer.

Knud

Fra : Benthe

Dato : 06-08-09 07:21

"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> wrote in message

Mon ikke parkeringsvagten starter med at tjekke kl. 11:00 , de ikke kan give
bøder før.

Så det smarte er at stille på skiven på kl. 11:00, så kan man jo holde 4
timer uden bøde.

Fra : Carsten

Dato : 06-08-09 08:24

"Benthe" <bnene@gamil.com> wrote in message
> Mon ikke parkeringsvagten starter med at tjekke kl. 11:00 , de ikke kan
> give bøder før.
> Så det smarte er at stille på skiven på kl. 11:00, så kan man jo holde 4
> timer uden bøde.

Den går nok ikke, mon ikke p-vagten lige har været forbi kl. 10 og set hvor
mange der egentlig var "kandidater" (=dem der holder der kl. 10, men hvis
p-ur siger >10.15). Han tager så turen over i nabo-kvarteret indtil kl.
bliver 11 og han kan starte bødeskrivningen.

Carsten

Fra : Robert Piil

Dato : 06-08-09 08:49

Benthe skrev:
> [...]
> bøder før.
>
> Så det smarte er at stille på skiven på kl. 11:00, så kan man jo holde 4

Nix...

De starter med at checke kl 9:00.

Hvis din p-skive er sat til inden kl 16:00, får du en bøde. Sådan var
det også inden de private p-firmaer kom til. Jeg har betalt mine lærepenge!

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 06-08-09 09:29

> [...]
>>

> Nej - med den markering har du jo holdt der fra kl 12 dagen før - og altså
> holddt der ialt 7 timer i spærreperioden, hvilket er lidt mere end de

det kunne jo os være kl 12 midnat...

Fra : Knud

Dato : 06-08-09 15:51

> det kunne jo os være kl 12 midnat...

Nej det kunne det ikke - så ville det være enten kl 0:00 eller kl. 24:00

Knud

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-08-09 16:10

"Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in

> Nej det kunne det ikke - så ville det være enten kl 0:00 eller kl. 24:00

Og hvordan markerer man forskellen på en standard 12 timers p-skive? ;)

Fra : Knud

Dato : 06-08-09 16:22

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in message
> "Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in

> Og hvordan markerer man forskellen på en standard 12 timers p-skive? ;)

En 12-timers skive giver ikke mening - det samme argument kan du jo bruge om
et hvilket som helst klokkeslet (2 og 14, 5 og 17 etc).
Jeg har ikke checket det, men jeg har mine tvivl om lovligheden af en 12
timers skive.

Knud

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-08-09 16:29

"Knud" <knt.t@privat.dk> wrote in

> [...]
> bruge om et hvilket som helst klokkeslet (2 og 14, 5 og 17 etc).
> Jeg har ikke checket det, men jeg har mine tvivl om lovligheden af en

Hvis vi ser bort fra elektroniske p-skiver tror jeg aldrig jeg har set
andet end 12 timers p-skiver.

Fra : Carsten

Dato : 06-08-09 17:12

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> wrote in message
> Hvis vi ser bort fra elektroniske p-skiver tror jeg aldrig jeg har set
> andet end 12 timers p-skiver.

Nej, men du skal køre pilen rundt to gange hvis du parkerer kl. 23 ))

Carsten

Fra : alexbo

Dato : 06-08-09 09:35

"Nikolai R. jensen" skrev

> [...]
> for man må jo holde der 2 timer i tidsrummet 9-18... og uanset hvad
> p-skiven siger så har jeg jo ikke holdt der mere end 1 time i det
Du får heller ikke en bøde for parkeringen, men for forkert indstillet eller
manglende P-skive.

Færdselsloven:
§ 93. Justitsministeren kan bestemme, at parkering af motorkøretøjer, hvor
adgangen til parkering er tidsmæssigt begrænset, kun må ske under benyttelse
af parkeringsskive. Justitsministeren fastsætter bestemmelser om
parkeringsskiver og deres benyttelse.

Parkeringsskivebekendtgørelsen
§ 1. På steder, hvor adgangen til parkering er tidsbegrænset, og hvor der
ikke er opstillet parkometre eller er stillet krav om særlige
parkeringsbilletter og/eller parkeringstilladelser, må kun parkeres biler,
som er forsynet med parkeringsskiver.

§ 3. Påbegyndes parkeringen i en periode, hvor adgangen til parkering er
tidsbegrænset, skal parkeringsskivens viser indstilles på tidspunktet for
parkeringens begyndelse. Begyndelsestidspunktet angives som udløbet af det
kvarter, inden for hvilket parkeringen fandt sted.
Stk. 2. Påbegyndes parkeringen før en periode med tidsbegrænsning og
fortsætter ind i denne, skal viseren indstilles på det tidspunkt, da
tidsbegrænsningen begynder.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 06-08-09 10:05

alexbo wrote:

> Du får heller ikke en bøde for parkeringen, men for forkert indstillet
> eller manglende P-skive.

Fik selv sådan en 'dummebøde' for en snes år siden.
Jeg var på vej fra et møde i København, og skulle til Birkerød.
Undervejs hentede jeg en cykel i Lyngby, som var forudbestilt.

Jeg parkerede, stillede selvfølgelig ikke P-skiven, og det tog nok i
omegnene af 5-10 minutter.

Da jeg kom ud, sad der en 'billet', udstedt af Holte politi.

Mig op til dem, hvor jeg kunne bevise, at jeg på ingen måde kunne have
overtrådt tidsbegrænsningen.

Svaret var: 'På hvilken måde forstår du ikke krydeset i rubrikken:"forkert
eller manglende P-skive?"'

Ok, det er et par år siden, men jeg måtte lemme 150 KR.

Stig Johansen

Fra : Brian H

Dato : 09-08-09 21:25

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> på kl. 12.
>
> parkeringsvagten kommer forbi kl 10 om formiddagen...

Du får en P-afgift for forkert indstillet P-skive, eller for ingen P-skive.
Hvis du parkerer efter kl.18 (eller før kl.09) skal du sætte skiven til
kl.09