Ulovlig eller bare kreativ markedsføring?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-08-09 21:00

Faldt over en Bonniers "Bo Bedre" kampagne reklame i dag. 2 blade og enten
et Ole Mathiasen ur eller en Rosendahl karafel.

Bonniers bruger et "rabatskema" til at fortælle hvor god en forretning det
faktisk er, i deres optik, at betale 89kr for 2 blade og en af de to varer.
I skemaet står der at man sparer "op til 898 kr".

Så langt så godt.

Karaflen koster 169kr på diverse webshops. Uret sælges ikke andre steder da
det er designet eksklusivt til Bo Bedre.

Er det ikke lige på grænsen af god markedsføringsskik eller måske ligefrem
ulovligt når nu besparelsen ikke er reel?

Fra : alexbo

Dato : 05-08-09 21:31

"Henrik Stidsen"> skrev

> [...]
> Er det ikke lige på grænsen af god markedsføringsskik eller måske ligefrem
> ulovligt når nu besparelsen ikke er reel?

Det første Ole Mathiesen ur jeg fandt koster 4485 kr. spørgsmålet er om man
overhovedet kan finde et OM ur til under 1000 kr.
Det må være et krav for at påstå at en besparelse på 900 kr. er urealistisk.
http://www.bidstrup-ure.dk/t2w_373.asp

Men når nu du påstår at besparelsen ikke er reel må du have fundet sådan et
ur, så synes jeg at det ville være god nyhedsgruppeskik at skrive det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Benthe

Dato : 06-08-09 07:19

> [...]
> et
> ur, så synes jeg at det ville være god nyhedsgruppeskik at skrive det.

Måske er det en anden Ole Mathiesen der har lavet et ur ?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-08-09 16:07

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in

> [...]
> om man overhovedet kan finde et OM ur til under 1000 kr.
> Det må være et krav for at påstå at en besparelse på 900 kr. er

Der er bare lige den pointe at det ikke er det samme ur.

> Men når nu du påstår at besparelsen ikke er reel må du have fundet
> sådan et ur, så synes jeg at det ville være god nyhedsgruppeskik at
> skrive det.

Uret er lavet specielt til Bo Bedre så held og lykke med at finde det et
andet sted ;)

Fra : alexbo

Dato : 06-08-09 16:22

"Henrik Stidsen" skrev

> Uret er lavet specielt til Bo Bedre så held og lykke med at finde det et
> andet sted ;)

Næh jeg leder ikke mere, jeg har fundet ud af hvad jeg ønskede.

mvh
Alex Christensen

Fra :    ab©

Dato : 06-08-09 08:57

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke lige på grænsen af god markedsføringsskik eller måske ligefrem
> ulovligt når nu besparelsen ikke er reel?

Det firma bevæger sig altid "lige på grænsen" - personligt kunne jeg aldrig
drømme om at falde for den slags salgstricks, hverken at abonnere på noget
some helst fra firmaet eller fra nogen anden, der foretager sig den slags

ab©