Inkasso fra Tyskland
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 05-08-09 19:18

For nogle måneder siden vandt jeg en auktion på ebay. Det drejede sig om en
dims til min bil der kostede 7,4 Euro. Desværre glemte jeg alt om denne
handel, da jeg havde travlt med andre ting. Jeg hører ingen reaktion fra
sælger, hverken via email, telefon eller post. I går modtager jeg så et brev
fra et tysk inkassofirma, skrevet på tysk, der forlanger at jeg betaler 25
Euro plus den oprindelige pris. Jeg har i øvrigt ikke modtaget varen. Mit
spørgsmål går på om et tysk inkassofirma har nogen sanktionsmuligheder
overfor mig her i DK?

Jeg vil i øvrigt gerne gennemføre den oprindelige handel, det er ikke dét,
jeg kunne måske godt tænke mig at sælger havde forsøgt at kontake mig først,
inden han sendte sagen til inkasso.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : N_B_DK

Dato : 05-08-09 19:19

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> [...]
> modtager jeg så et brev fra et tysk inkassofirma, skrevet på tysk,
> der forlanger at jeg betaler 25 Euro plus den oprindelige pris.

LOL, imponerende at sende folk til inkasso uden at have leveret nogen
vare/service.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Ralph Køster

Dato : 06-08-09 07:15

vare/service.<<

Hvad er der imponerende ved det??
Normal procedure ved køb på auktioner er da at sælger ikke sender varen før
pengene er gået ind på hans konto.
På QXL kan du vælge at penge skal være indbetalt senest 1 eller 14 dage
efter auktionen er slut.
Derefter er det vel kun rimeligt at sælger foretager sig noget da han
sikkert har brugt penge på auktionen.

Ralph.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-09 10:35

"Ralph Køster" <Get@grip.now> wrote in message

> Derefter er det vel kun rimeligt at sælger foretager sig noget da han
> sikkert har brugt penge på auktionen.

Sælger taber ingen penge på det, han kontakter auktions siden og forklarer
at handlen ikke er gennemført, og derved skal der ikke betales gebyr, og
sælger giver så evt køber en dårlig karakter og en forklaring hvorfor.

Sådan virker både QXLog ebay.

Fra : clausbp.

Dato : 17-08-09 23:16

N_B_DK skrev:
> [...]
> forklarer at handlen ikke er gennemført, og derved skal der ikke betales
> gebyr, og sælger giver så evt køber en dårlig karakter og en forklaring

Men kig på motors.ebay.de. Der er stort set hver eneste annonce/auktion
forsynet med advarsler om at "spassbieters" pålægges et gebyr, og at der
er diverse konsekvenser af ikke at gennemføre en handel man har fået bud
på. De må jo have mange dårlige erfaringer, siden det åbenbart er
nødvendigt.

/Claus