Hvem kender en Honda XL500R fra 82'?
Fra : Hans Erik :) amck.dk

Dato : 31-07-01 22:18

Hej NG.

Har lige været en tur i Sverige, hvor jeg måske fandt min 'ferie mc', som
jeg skal have
stående i sommarhuset i Småland, til brug på feriebesøg deroppe etc.

Jeg fandt denne her model (XL500R) som vist ikke 'findes i DK'?

Kender du noget til denne model? HK? + andre data. Kender du evt. et sted
hvor man
kan finde nogle reservedele? (idet mc'en er i en elendig stand ergo:
billig...) jeg skal bl.a.
bruge: ny forbremse, evt. udstødning, tændingslås, div. motordele...

Hvis du også har en anelse om, hvad sådan en må koste i Sverige, ville jeg
blive RIGTIG glad...

PÅ forhånd tak.

AROS hilsen
H@ns Erik :)

mailto:HansErikANTISPAM@mail.dk

www.amck.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 31-07-01 22:37

"Hans Erik :) amck.dk" <heecomremove_this@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg fandt denne her model (XL500R) som vist ikke 'findes i DK'?

Den er ihvertfald ikke officielt importeret til DK.

> Kender du noget til denne model? HK? + andre data.

Den er en "nedskaleret" XL600R, og da XL600R var opgivet til 44hk og XR500R
i '84 var opgivet til 42hk vil jeg tippe XL500R til ca. 40hk.

> [...]
> billig...) jeg skal bl.a.
> bruge: ny forbremse, evt. udstødning, tændingslås, div. motordele...

Forbremsen er formodentlig identisk med den på XL600R, så prøv huggere i
tyskland (eller mig - jeg har tilfældigvis sådan en liggende. Hvad er det
helt precist du skal bruge?)

Udstødning: Ved ikke, måske er du nødt til at købe en original? Prøv ved
huggere, men modellen er vist ikke ret udbredt. Måske er du heldig at den
passer fra en XL600R.
Tændingslås: Götz i Tyskland (2-300 kr så vidt jeg husker) eller andre
postordrefirmaer, den er en standard Honda ting, tror jeg, som mange
modeller deler.
Div. motordele: Det kommer meget an på hvilke dele der er tale om!

> Hvis du også har en anelse om, hvad sådan en må koste i Sverige, ville jeg
> blive RIGTIG glad...

Ingen anelse.

Rittig

Fra : FTJ

Dato : 01-08-01 13:10

"Hans Erik :) amck.dk" wrote in message

> [...]
> billig...) jeg skal bl.a.
> bruge: ny forbremse, evt. udstødning, tændingslås, div. motordele...

Hej Hans !

Jeg tjekkede lige på www.louis.de - de har i deres motobase lige præcis din
MC model, tekniske data og reservedele til samme MC.

Prøv at tjekke den. (den fandtes i tyskland med 27 og 33 HK)

mvh...

Finn - XJ600