Slibe messing
Fra : JesperÅrhus

Dato : 04-08-09 09:09

Jeg har købt mig et nyt yachtflag og et nyt flagspil dertil - den
gamle faldt af i høje bølger. Det var en dyr fornøjelse, vildt trælse
penge at skulle af med

Selvom jeg målte det hele af, så viser det sig selvfølgelig at det nye
flagspil lige præcist ikke kan passe ned i flagskoen på min båd. Det
drejer sig om højst en halv millimeter.

Selve endestykket på flagspillet består af en messingring, og jeg har
med noget sandpapir slebet godt på denne, hvilket har hjulpet lidt,
men stadig ikke nok.

Er der noget andet man kan bruge til at slibe et lag af ringen hele
vejen rundt? Jeg kunne fortsætte med sandpapir, men det vil sikkert
tage flere timer, og omvendt er jeg bange for at en fil vil være for
overdrevet.

På forhånd mange tak for forslag

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-09 16:49

vejen rundt? Jeg kunne fortsætte med sandpapir, men det vil sikkert
tage flere timer, og omvendt er jeg bange for at en fil vil være for
overdrevet.
På forhånd mange tak for forslag <<

En fil ?

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-09 17:58

> vejen rundt? Jeg kunne fortsætte med sandpapir, men det vil sikkert
> tage flere timer, og omvendt er jeg bange for at en fil vil være for
> [...]

Undskyld - en fin - fil

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 04-08-09 18:55

Prøv at sætte flagspillet op i en skruestik og tag en halv meter smergel
lærred.... så tror jeg hurtigt du får noget rykket af....

Mvh
JR

Fra : JesperÅrhus

Dato : 04-08-09 14:01

On 4 Aug., 19:54, "Jan Rasmussen" <j...@FJERNvejen.net.dk> wrote:
> Prøv at sætte flagspillet op i en skruestik og tag en halv meter smergel
> lærred.... så tror jeg hurtigt du får noget rykket af....

Tak for forslaget, vil prøve at få fat i noget.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 09-08-09 07:46

Ringen sættes fast med en opspændingsanordning i en drejebænk og der
tages en spån af.
Det tager ikke mange minutter at udføre den operation.

Mvh/Harding