Hej Henrik,
Når du ser lodret ned i en tank kan du ikke se overgangen mellem vand
og diesel.
M.h.t. rustdannelse, så sker det kun i vand og ikke i diesel, så du
kan kun fjerne vandet; men måske stammer oxyderingsresterne fra selve
svejsningen da det ikke er muligt at børste svejsestederne indvendigt.
Det skal gøres medens svejsningen endnu er varm for at en børstning
har nogen virkning.. Jeg tror heller ikke at der er foretaget en
syrebehandling efterfølgende.
Endeligt kan det også være aggressiv syre som beskrevet i indlægget
der giver rustdannelsen.
Der er kun et at gøre, det er at suge dem op med jævnlige mellemrum.
Mvh/Harding
On 4 Aug., 18:15, Henrik K <henrik...@hotmail.com> wrote:
> Hej Harding,
>
> Tak for tilsendte link! Det er jo en fin beskrivelse af emnet og
> matcher jo meget godt min situation - bortset fra på nogle enkelte
> punkter.
>
> Jo, jeg har en rustfri tank med skarpe hjørner, og det kan godt se ud
> som om at der faktisk er rust i nogle af hjørnerne - især det hjørne
> hvor selve brændstofslangen/røret starter. Det er også i det område
> den største "kage" sidder
>
> Det der undrer mig, er at mit brændstof er helt klart - når jeg tager
> en lygte og lyser ned igennem tankmåler hullet kan jeg tydeligt se
> bund og sider hele vejen rundt - og faktisk er det kun på bunden disse
> "kager" sidder, ikke på siderne. Der er umiddelbart heller ikke andet
> snavs dernede, og som sagt - intet vand?
>
> Kan jeg stoppe rustangrebet i hjørnet på nogen måde?
>
> Mvh
> Henrik
>
> On 4 Aug., 14:02, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
> wrote:
>
>
>
> > Hej Henrik,
>
> > Ja det er rigtigt at det har været oppe i dette forum før.
>
> > Der er kun et at gøre. Rense tanken og skifte filtrene og evt. tillige
> > rense rørene/slangerne.
>
> > Tanken kan renses med en vacuum-oilesuger. Slangen stikkes ned i
> > bunden og føres frem og tilbage her medens der pumpes. Det bringer
> > skidt og olie/vandrester op i sugeren. Bliv ved indtil olien er klar.
> > der kan godt stå adskillige liter med forurening i.
> > Det oppumpede destrueres via havnens opsamlingsanlæg.
>
> > Her er et link der giver en del forklaringer:
>
> >
http://www.danskebaadejere.dk/Rundt%20om%20baaden/Under%20daek/~/medi...
>
> > Mvh/Harding
>
> > On 4 Aug., 13:15, HKN <henrik...@hotmail.com> wrote:
>
> > > Hvad sker der med de døde bakterieklumper, efter man har tilsat et
> > > additiv som dræber disse bakterier? Bliver de opløst og kommer med ud
> > > i forbrændingen, eller bliver de siddende fast i tanken indtil man
> > > mekanisk fjerner dem?
>
> > > Jeg ved der er skrevet flere indlæg om dette emne, men synes ikke at
> > > jeg kan finde noget om at de skulle blive opløst eller hvad der sker
> > > med dem.
>
> > > Jeg har flere gange måttet rense mit grovfilter for disse klumper, da
> > > de stopper for brændstoftilførslen, og det medfører jo at motoren går
> > > ud/bliver ustabil i omdrejninger og efterfølgende skal jeg så
> > > udlufte.
> > > Ikke at det er den sværeste øvelse, og naturligvis vil jeg gerne have
> > > renset tanken helt for disse bakterier, men det må blive når vi kommer
> > > tilbage til hjemhavnen, for det må blive noget med en selvkonstrueret
> > > rensepind som jeg kan ligge og rode med igennem hullet til
> > > tankmåleren.
>
> > > Der er IKKE vand i tanken - det kan der have været tidligere, eller
> > > også er pesten opstået via kondensering, men det er der ihvertfald
> > > ikke på nuværende tidspunkt.
>
> > > Hvor var det nemt i den tidligere båd med påhængsmotor
(nå, der
> > > slugte jeg vist lige en kamel!)
>
> > > mvh
> > > Henrik- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -