Græstrimmer
Fra : Mogens Kristensen

Dato : 04-08-09 10:38

Hej
Har en græstrimmer Tup Craft TCR 450 , men mangler en ny " rulle med nylon
snor " kender ikke navnet på sådan en , er der nogle der ved hvor man kan få
en ny.
Da jeg har fået trimmeren foræret , er leverandør eller for-handler mig
ukendt .
Mvh . Mogens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-08-09 14:29

"Mogens Kristensen" skrev i en meddelelse
> Har en græstrimmer Tup Craft TCR 450 , men mangler en ny " rulle med
> nylon snor " kender ikke navnet på sådan en , er der nogle der ved
> hvor man kan få en ny.

Ikke specielt til den trimmer - men f.x. Silvan har masser af
nylon-wire - jeg købte en rulle af noget "no name" wire til en billig
penge - langt billigere end den originale til vores trimmer - og det er
ganske udemærket

Jan

Fra : Nico de Jong

Dato : 04-08-09 15:06

> [...]
Det forekommer mig at der for et par år siden var et indslag i Kontant, hvor
man viste at man kunne erstatte rullen med et stykke tørresnor. Det skulle
være meget nemmere at have med at gøre, da det ikke knækker på samme måde.
Er der nogen der kan huske det, eller husker jeg forkert?

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 04-08-09 19:54

On Tue, 4 Aug 2009 16:06:28 +0200, "Nico de Jong" <nico@farumdata.dk>
wrote:

> [...]
>være meget nemmere at have med at gøre, da det ikke knækker på samme måde.
>Er der nogen der kan huske det, eller husker jeg forkert?

Jeg har i hvert fald ikke set det - men jeg ved at der er ret stor
forskel på tråd til trimmere.

Jeg har selv et par ruller gammel grønt tråd købt fra restlageret efter
en lukket forretning. Jeg fik det billigt - men det er noget bras -
knækker for et godt ord, så jeg skal stoppe trimmeren (benzindrevet),
pille trimmerhovedet fra hinanden og fikse snøren frem igen. Men er dog
alligevel for nærig til bare at smide det forb*ndede tråd ud

På arbejdet har vi en gul tråd, kan ikke huske mærket, muligvis noget
Oregon. Det er lidt kantet og lidt snoet - det er rigtig godt - knækker
næsten aldrig. Og var vist heller ikke voldsomt dyrt.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/