Klatre og Rapelle ud fra Rundetårn
Fra : Morten P

Dato : 03-08-09 23:20

Jeg så en Youtube video med en mand der klatrede op på ydersiden af en hæj
New York skyskraber, det var vist en Dan Osman.

Der tænkte jeg - Hvad nu hvis det skete i Danmark?

Får man en bøde?
Bliver man sat i fængsel?
Hvad nu hvis politiet kommer med brandvæsenet og trampoliner osv, får man så
regningen for det?

Hvilke love udover forstyrrelse af ro og orden bryder man?

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-08-09 19:17

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bliver man sat i fængsel?
> Hvad nu hvis politiet kommer med brandvæsenet og trampoliner osv, får man

Jeg havde engang et væddemål med en kammerat om at kravle op i vores lokale
fjernvarmeskorsten (40 meter). Han gjorde det, og naboerne ringede chokeret
til kavaleriet. Brandvæsenet kørte en stige op, men den var ikke lang nok,
så han kravlede selv ned igen (havde jo heller ikke bedt om en stige).

Politiet afhørte os, og fandt ud af hvad beløb der var væddet om. Det
fastsatte så bødens størrelse, så han ihvertfald ingen indtægt havde på sin
dumhed.

Med til historien hører at vi var en kende småfulde, og det er en del år
siden.

- Martin

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-08-09 19:27

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]elvis.dk> wrote in

> Politiet afhørte os, og fandt ud af hvad beløb der var væddet om. Det
> fastsatte så bødens størrelse, så han ihvertfald ingen indtægt havde
> på sin dumhed.

Det var da billigt sluppet - det er sket at folk der forårsager unødvendige
udrykninger er blevet præsenteret for en regning for udrykningen, også
selvom de ikke har bedt om hjælpen. Sådan en udrykning kan godt være ret
dyr. Jeg er dog ikke klar over hvilken lov der ligger til grund for sådan
en regning.

Fra : Leif Neland

Dato : 05-08-09 00:06

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> dyr. Jeg er dog ikke klar over hvilken lov der ligger til grund for sådan

Der er nok også forskel på at sende en stigevogn, med brandmænd der
alligevel er på vagt, og så have gang i SOK med helikopter med dyr
flyvetid, redningskuttere og andre fartøjer.

Leif

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-08-09 11:29

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyr. Jeg er dog ikke klar over hvilken lov der ligger til grund for sådan

Han var også lykkelig for at slippe så billigt. Væddemålet drejede sig om
500 kr. så der er ikke meget at betale mandskab med. :)

Men vi andre fik os en masse billig underholdning.

- Martin