Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fiskeøjelinse
Fra : Simsalabim

Dato : 03-08-09 12:08

Hvor finder man gode tilbud på fiskeøjelinser (til Canon EOS 400).
Kan se at dem jeg finder er for dyre hvis de skal matche mit budget.

/Carsten

Fra : Søren Blom

Dato : 03-08-09 12:10

"Simsalabim" <carsten1962@hotmail.com> skrev
> Hvor finder man gode tilbud på fiskeøjelinser (til Canon EOS 400).
> Kan se at dem jeg finder er for dyre hvis de skal matche mit budget.

og så kan du jo komme med et bud på, hvad dit budget er, men et fiskeøje
objektiv er ikke det billigste man kan få.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk

Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Lars Månsson

Dato : 03-08-09 14:58

Simsalabim skrev:
> Hvor finder man gode tilbud på fiskeøjelinser (til Canon EOS 400).
> Kan se at dem jeg finder er for dyre hvis de skal matche mit budget.
>
> /Carsten

Du kan købe billigt her
http://www.rugift.com/photocameras/canon_cameras_lenses.htm
og du kan læse om et af dem her
http://www.photozone.de/canon-eos/254-peleng-8mm-f35-fisheye-converted-to-eos-mount-test-report--review

om de kan matche dit budget ved du kun selv.

hilsen
-Lars-

Fra : Nicolai Lang

Dato : 05-08-09 18:49

On Mon, 03 Aug 2009 15:57:34 +0200, Lars Månsson
<lars.maansson@mail.dk> wrote:

>Du kan købe billigt her
>http://www.rugift.com/photocameras/canon_cameras_lenses.htm

Jeg købte en Peleng 8mm Canon fit derfra. Den passer meget tæt ind i
kameraet, I kan se et billede her (kræver ikke login):

http://www.facebook.com/photo.php?pid=2104504&l=090e1b440d&id=711264762

Der er lidt flare fra solen i nederste venstre hjørne - har ikke været
i PS endnu og se om jeg kan redde det med clone tool :)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 03-08-09 16:14

Simsalabim skrev:
> Hvor finder man gode tilbud på fiskeøjelinser (til Canon EOS 400).
> Kan se at dem jeg finder er for dyre hvis de skal matche mit budget.

Dette kunne være en mulighed hvis/når den kommer på lager, ellers kan
samme objektiv sikkert findes på e-bay:
<http://www.foto-tip.pl/sklep/samyang_8_mm_f_3_5_aspherical_if_mc_fish_eye_for_canon-p-1357.html>

Jeg har ikke egne erfaringer med objektivet, men der er en gennemgang
med testfotos her:
<http://www.lenstip.com/index.php?test=obiektywu&test_ob=160>. Der er
flere tests på nettet.

Det er vist i den billige ende og der kan sagtens være betydelige
kvalitetsforskelle fra eksemplar til det andet...

Jeg har handlet hos Foto-tip et par gange uden problemer

--
Vh Kurt

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-08-09 16:48

On 2009-08-03 17:14:26 +0200, Kurt Kjær Jensen <kkjen_slet@aub.dk> said:

> Jeg har handlet hos Foto-tip et par gange uden problemer

Er det ikke ved at være derhenne, hvor I bør forsætte denn indkøbssnak
i news:dk.fritid.foto.indkoeb
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-09 19:14

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelelsen

> Er det ikke ved at være derhenne, hvor I bør forsætte denn indkøbssnak i

Du kan ikke opnå den fulde fiskeøjeeffekt på et kamera der cropper. Der
skæres det yderste af, så i bedste fald opnår du et fortegnet
vidvinkelbillede, som nogenlunde dækker det samme som et 10mm .
Men du kan i Photoshop lave noget der svarer til.

Mvh. Claus Petersen

Fra : Carsten Larsen

Dato : 04-08-09 04:34

Takker. Jeg har fået noget at arbejde videre med.

Fra :    ab©

Dato : 04-08-09 10:10

"Simsalabim" <carsten1962@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvor finder man gode tilbud på fiskeøjelinser (til Canon EOS 400).
> Kan se at dem jeg finder er for dyre hvis de skal matche mit budget.
>
> /Carsten

Jeg har en bekendt, der har denne her

http://thesybersite.com/general/12mm-fisheye/index.htm

faktisk et interessant objektiv