BILLIG Begynder Mc???
Fra : Gundersen

Dato : 31-07-01 22:05

Hej

Hvilken billig mc kan i anbefale en nybegynder?
Den skal være billig, kunne køre, og ikke koste en formue i forsikring,
som nystartet 18'årig! (ansvar)

Jeg skal ikke bruge den fandens meget, så det skal ikke være en totalt
geilet, og dyr maskine!

Hvad er der at få til rimelige penge?

Mvh Peter

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-08-01 07:09

Nu nævner du ikke noget hvilken prisklasse.

Men hvad med en Suzuki GS500, de skulle nok kunne fíndes til en 30-35k rundt
omkring.
Den er kendt som en ok begynder maskine, og så kan den nemt drosles til de
34hk du max må køre på.

Men lad nu være med at købe for billigt, da du kan ende med at bruge de
samme penge i reperationer som en dyrere og bedre mc ville have kostet.

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"(De fleste) Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : RacerNiels

Dato : 01-08-01 09:14

Gundersen <Gundersen@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> som nystartet 18'årig! (ansvar)
>
> Jeg skal ikke bruge den fandens meget, så det skal ikke være en totalt

Yamaha XS400

I rest my case,
Niels

Fra : Morten Juel

Dato : 01-08-01 22:25

> Yamaha XS400
>
> I rest my case,

Hov hov niels det skal jo være en XS400 Seca !! kan ses på StarChild.dk

Mvh
Morten
XS400 Seca

Fra : RpR

Dato : 01-08-01 09:12

> [...]
> som nystartet 18'årig! (ansvar)
>
> Jeg skal ikke bruge den fandens meget, så det skal ikke være en totalt

Hmm, MZ og CZ er billige, både i anskaffelse, forsikring og reservedele. Jeg
ville dog få den forsikret i din fars navn, det er der MANGE penge at spare
på som 18årig.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Lars Molnit

Dato : 01-08-01 09:42

> [...]
Jeg
> ville dog få den forsikret i din fars navn, det er der MANGE penge at

Hverken MZ eller CZ kan betale sig at havde kasko på, derved vil det
være dumt ikke at få den forsikret i sit eget navn til at starte med, hvis
man vælger en af dem... eller jawa for den sags skyld... de 2kilo om året
mere det koster, falder hurtigt... og når man har tæsket dyret ihjel er man
så langt oppe i forsikringen, hvor det er minimalt man spared ved at køre
over de gamle's forsikring ved køb af nyere og støre :)

VH
Lars Molnit

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-08-01 09:37

> Jeg
> ville dog få den forsikret i din fars navn, det er der MANGE penge at
spare
> på som 18årig.

NOT - Det kan vise sig som en meget dum ide hvis man laver skader og
forsikringen finder ud at man er bruger og ikke bare har lånt den til en
tur. Desuden er det ris til egen røv den dag man vil have noget nyt og
større og man står som nybegynder fordi man har kørt under
bekvemmelighedsflag .....

/\nders

Fra : RpR

Dato : 01-08-01 13:53

> NOT - Det kan vise sig som en meget dum ide hvis man laver skader og
> forsikringen finder ud at man er bruger og ikke bare har lånt den til en
> tur.

Forklar?

> Desuden er det ris til egen røv den dag man vil have noget nyt og
> større og man står som nybegynder fordi man har kørt under
> bekvemmelighedsflag .....

Ja okay, det kan jeg så godt se!

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-08-01 14:14

> Forklar?

Jeg husker en forsikringssag hvor en nybilist forsikrede sin sprit-nye golf
i sin fars navn. Uheldet var ude og han smadrede den. Forsikringen fandt ud
at han var fast bruger af bilen (da købsaftalen stod i hans navn og det var
ham der betalte afdragene på bilen). Derfor fik han kun en forholdsvis
erstatning i forhold til hvad han havde betalt i forsikring og hvad han
skulle have betalt hvis forsikringsselkabet havde fået at vide at han var
fast bruger af bilen... Så han endte med en stor gæld og ingen bil ....

(Jeg kan ikke huske om det var i dk.fritid.bil, dk.fritid.jura eller på tv
men det er ikke en and)

/\nders

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-08-01 15:55

<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> (Jeg kan ikke huske om det var i dk.fritid.bil, dk.fritid.jura eller på tv
> men det er ikke en and)

Det var ikke en and, men det var nu hans MORS navn han kørte i, ikke hans
fars.

Rittig

Fra : RpR

Dato : 01-08-01 21:14

> Det var ikke en and, men det var nu hans MORS navn han kørte i, ikke hans
> fars.

av av, det vidste jeg så ikke :(

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 01-08-01 17:13

"Gundersen"
skrev
> [...]
> som nystartet 18'årig! (ansvar)
>
> Jeg skal ikke bruge den fandens meget, så det skal ikke være en totalt

**************
Hmmm spørgsmålet er nok hvad der er billigt Hvad der er dyrt for mig, er
sikkert billigt for Jannie Spies !

Du skal gøre op med dig selv, hvor meget du skal bruge maskinen - skal du
køre langt ( = større motor), driftsikkert ( = nyere maskine) eller være nem
at skrue lidt i ( = MZ).

Jeg startede selv på en GSX 250 som 18 årig og kørte på den i 2 år inden jeg
gik et lille skridt op, til en GS 450. Jo mere man kører, jo mere finder man
ud af hvor rart det er at have lidt flere hypper - og jo ældre man bliver,
jo mere finder man ud af at hypper ikke er alt alligevel

Skal du "bare" starte - og det skal være billigt, kan du nogle gange finde
MZ'ere til ca. 5.000 kr. og opefter. Fordelen ved dem er teknikken, eller
mangel på samme. De er forholdsvis nemme at skrue i sammenlignet med
"riskogere".

Fra omkring 10.000 kr. kan du finde små off-roadere og mini-cruisere (GN 125

De "små" maskiner egner sig bedst til at køre i Danmark, og ikke til
high-speed motorvej i udlandet.

Kig dig omkring og se på udbuddet: Kast evt. en købsannonce i DBA eller
news:dk.marked.privat.motorcykel og se hvad du får tilbudt.

Som jeg læser det, vil du kun have ansvar på maskinen. Efter min mening bør
prisen så ikke være over 20-25.000 kr. for maskinen: Dette er dog min
personlige holdning, kynisk beregnet ud fra smertegrænsen for hvad jeg kan
"tåle" at miste uden at få en rød øre i erstatning hvis maskinen bliver
stjålet eller total-skadet.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : RpR

Dato : 01-08-01 21:23

> [...]
> MZ'ere til ca. 5.000 kr. og opefter. Fordelen ved dem er teknikken, eller
> mangel på samme. De er forholdsvis nemme at skrue i sammenlignet med

Ja, de er groft set ikke meget andet end en stor knallert. En i min familie
havde engang en 150cc'er af en art, gik lige og lige 100km/t.
Men jeg synes de MZ'er jeg har prøvet allesammen har raslet og rystet som
bare satan? Er det normalt for dem eller? Konfortabelt er ikke just det ord
jeg ville sætte på den!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-08-01 22:16

RpR skrev:

> [...]
> Men jeg synes de MZ'er jeg har prvet allesammen har raslet og rystet som
> bare satan? Er det normalt for dem eller? Konfortabelt er ikke just det

Ja, 150'erne er der vist ikke meget spark i, men 251'erne kan vist lige nå
de 140. Køreegenskaber kan jeg ikke lige udtale mig om, da jeg aldrig har
haft fornøjelsen (? af at prøve en. Men med det ny Subj., kommer Lars
Molnit aka Dieselpower sikkert snart flyvende
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Per Olsen

Dato : 01-08-01 22:25

> Men jeg synes de MZ'er jeg har prøvet allesammen har raslet og rystet som
> bare satan? Er det normalt for dem eller? Konfortabelt er ikke just det
ord
> jeg ville sætte på den!

Så kender han jo også teknikken hvis han skulle få lyst til at få en Harley
engang

Mvh. Per

Fra : Claus Rittig

Dato : 01-08-01 22:35

"Per Olsen" <olsenbanden@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> ord

> Så kender han jo også teknikken hvis han skulle få lyst til at få en
Harley
> engang
> Mvh. Per

Ja, der er næsten ingen forskel...!?!
Hvorfor er du misundelig, Per?

Rittig
(Kørte Harley, indtil den blev stjålet. Har iøvrigt også kørt MZ251)

Fra : Orla Pedersen

Dato : 01-08-01 23:11

Claus Rittig skrev i meddelelsen
<3b68759f$0$389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>"Per Olsen" <olsenbanden@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, der er næsten ingen forskel...!?!
>Hvorfor er du misundelig, Per?

Og nu er Du træt og vrøvlet , og i øvrigt kender vi nu "sangen"

Orla, som også har kørt Harley, en i sandhed rystende oplevelse, og her
tænkes ikke på vibrationer

Fra : RpR

Dato : 02-08-01 01:50

> Orla, som også har kørt Harley, en i sandhed rystende oplevelse, og her
> tænkes ikke på vibrationer

Hmm, det lyder næsten som et "hold jer fra HD (og MZ)" ?