Efterløn og job spørgsmål?
Fra : Henning Lund

Dato : 29-07-09 20:50

Jeg har været ved at søge på nettet, men jeg kan ikke finde det
jeg mangler at vide, der er flere fortolkninger, så jeg er ikke
blevet klogere.
Jeg prøver nu her hvor der sikkert er nogen der kan hjælpe.
Hvis en mand går på efterløn til marts 2010 og han gerne vil
arbejde f.eks 10 - 15 timer ugentligt på sin gamle arbejdsplads,
modregnes han i efterlønnen det beløb han tjener ved at arbejde
eller hvad vil der ske ved at han har nogle timer?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-07-09 21:14

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i meddelelsen
> Jeg har været ved at søge på nettet, men jeg kan ikke finde det jeg
> mangler at vide, der er flere fortolkninger, så jeg er ikke blevet
> klogere.

Det kan vist ikke være så svært at finde på nettet, brug Google og søg på
efterløn
http://www.adir.dk/sw14617.asp

> [...]
> 10 - 15 timer ugentligt på sin gamle arbejdsplads, modregnes han i
> efterlønnen det beløb han tjener ved at arbejde eller hvad vil der ske ved

Han bliver modregnet ca. kr. 80,- pr. time. Til gengæld opsparer han timer
til udbetaling af den skattefrie præmie når han fylder 65.
http://www.adir.dk/sw17089.asp
--
mvh/Preben

Fra : Henning Lund

Dato : 30-07-09 13:43

Preben Andersen <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev:

> Han bliver modregnet ca. kr. 80,- pr. time. Til gengæld
> opsparer han timer til udbetaling af den skattefrie præmie når
> han fylder 65. http://www.adir.dk/sw17089.asp

Tak for svaret, det link havde jeg ikke stødt på.

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 30-07-09 10:15

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i en meddelelse
> [...]
> 10 - 15 timer ugentligt på sin gamle arbejdsplads, modregnes han i
> efterlønnen det beløb han tjener ved at arbejde eller hvad vil der ske ved

Du skriver en månedsseddel og får ikke efterlønspenge for de timer du
arbejder, her får du den fulde betaling fra arbejdsgiveren.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-07-09 13:43

Stig Rasmussen <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev:

> Du skriver en månedsseddel og får ikke efterlønspenge for
> de timer du arbejder, her får du den fulde betaling fra
> arbejdsgiveren.

Har du et link til det?

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 30-07-09 16:58

> Har du et link til det?

> [...]
nej men sådan gjorde jeg

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 30-07-09 16:59

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i en meddelelse

> [...]
tal med din fagforening det er dem der administrerer ordningen