Skal ulykke i børnehave anmeldes nogen ste~
Fra : Onix

Dato : 25-07-09 08:44

Hej NG

Mit barn kom i denne til skade og måtte indlægges i nogle timer på en
børneafdeling. Børnehaven havde en lampe der ikke var afskærmet uden pære.
Mit barn fik 220 v gennem sig og blev gennemtjekket på en børneafdelinge og
har det fint. Børnehaven har undskyldt og lampen er nedtaget samme dag.

Normalt på mit job bliver der anmeldt skade selv ved det mindste uheld, bare
i fald der skulle ske noget senere.

Gælder der ikke sådanne regler for børn i børnehave?

Onixz

Fra : Knud

Dato : 25-07-09 09:36

"Onix" <vedikke@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bare i fald der skulle ske noget senere.
>
> Gælder der ikke sådanne regler for børn i børnehave?

Det er jo ikke en arbejdsulykke - dit barn er jo ikke ansat, men blot et
stykke råvare i børnehaven!

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-09 13:46

Knud wrote:

> "Onix" <vedikke@hotmail.com> wrote in message

> Det er jo ikke en arbejdsulykke - dit barn er jo ikke ansat, men blot et
> stykke råvare i børnehaven!

Men det kunne ligeså godt være sket for personalet.
Jeg vil anmelde det til arbejdstilsynet.

/Martin

Fra : Hauge

Dato : 25-07-09 13:59

Martin Møller Skarbiniks Pedersen wrote:
> Men det kunne ligeså godt være sket for personalet.

Det er velsagtens personalets problem, de skal vel ikke have at forældrene
til ungerne er deres børnehavepædagog, vel?!

> Jeg vil anmelde det til arbejdstilsynet.

Uroligt som folk tuder nu om dage. Voksne tuder mere end deres unger..

/Hauge

Fra : Knud

Dato : 25-07-09 16:47

"Martin Møller Skarbiniks Pedersen" <traxplayer@gmail.com> wrote in message

> Men det kunne ligeså godt være sket for personalet.
> Jeg vil anmelde det til arbejdstilsynet.

En arbejdsskade / arbejdsulykke er ikke noget som kunne være sket - det er
noget som er sket.
Da børnene kun er 'inventar' kan de ikke blive berørt af en
arbejdsskade/-ulykke.

Knud

Fra : Klaus G.

Dato : 25-07-09 22:16

> Men det kunne ligeså godt være sket for personalet.
> Jeg vil anmelde det til arbejdstilsynet.
Helt ærlig, hvad vil du få ud af det?

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-07-09 09:51

"Onix" <vedikke@hotmail.com> writes:

> Normalt på mit job bliver der anmeldt skade selv ved det mindste
> uheld, bare i fald der skulle ske noget senere.
>
> Gælder der ikke sådanne regler for børn i børnehave?

Mit råd er at du selv melder det til det forsikringsselskab barnet er
ulykkesforsikret i og bede børnehaven gøre det samme, hvis de har en
forsikring for børnene.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Nicolai

Dato : 25-07-09 11:14

> Mit råd er at du selv melder det til det forsikringsselskab barnet er
> ulykkesforsikret i og bede børnehaven gøre det samme, hvis de har en
> forsikring for børnene.

For at opnå hvad?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-07-09 11:35

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> writes:

> For at opnå hvad?

Jeg ved ikke om der kan forekomme senskader til sådan en gang strøm.
Men hvis der kan er det godt at have anmeldt skaden til
forsikringsselskabet forbindelse med ulykken.

Fra : Nicolai

Dato : 25-07-09 12:53

> Jeg ved ikke om der kan forekomme senskader til sådan en gang strøm.
> Men hvis der kan er det godt at have anmeldt skaden til
> forsikringsselskabet forbindelse med ulykken.

Ja ok.

Fra : padre

Dato : 25-07-09 19:52

> Jeg ved ikke om der kan forekomme senskader til sådan en gang strøm.
> Men hvis der kan er det godt at have anmeldt skaden til
> forsikringsselskabet forbindelse med ulykken.

Skader efter elektrisk stød viser sig indenfor en kort tid efter hændelsen
(max ca. en uge), og man har normalt altid et år til at anmelde en
personskade til et forsikringsselskab. Herudover er det alligevel en god ide
at være tidligt ude, da det så er lettere for parterne at blive enige om,
hvad der skete.

--
padre