Blank "våben" i embalage
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 24-07-09 18:58

jeg har lige været i jem og fix hvor jeg har købt mig en hoppy kniv - jeg
vil tror hvis man træger bladet helt ud så er det for langt i.flg loven -
men hvad gør man som kunde - jeg mener man skal jo have sin vare med sig
hjem
gør det nogen forskel hvis den er i emballage ?

Fra : mr

Dato : 24-07-09 19:15

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjem
> gør det nogen forskel hvis den er i emballage ?
fra bekendtgørelsen:
"I Bekendtgørelse af lov om våben og eksplosivstoffer", §4, kan man læse
følgende: ,, På offentligt tilgængelige steder, uddannelsessteder, i
ungdomsklubber, fritidsordninger og lignende er det forbudt at bære eller
besidde kniv eller dolk, medmindre det sker som led i erhvervsudøvelse, til
brug ved jagt, lystfiskeri eller sportudøvelse eller har et andet lignende
anerkendelsesværdigt formål."

så hvis du har staser på at møde et par AK81-idioter på vej hjem fra
jemmerfix, og staser på at skære et par gode ridser i dem, så er din kniv
ulovlig. Hvis du regner med at bruge den til formålet (hobby aller
håndværk), må du ha den med dig i tide og utide.

Fra : mr

Dato : 24-07-09 19:16

"mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ulovlig. Hvis du regner med at bruge den til formålet (hobby aller
> håndværk), må du ha den med dig i tide og utide.
--- bekendtgørelsen til våbenloven.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-09 23:03

Bo Mørch Mogensen wrote:
> [...]
> vare med sig hjem
> gør det nogen forskel hvis den er i emballage ?

Melder jæmogfisk for ulovlig våbenhandel

Brug dog din hjærne......nå nej den er på pæller

Fra : J

Dato : 24-07-09 23:11

<Just> skrev i en meddelelse

> Melder jæmogfisk for ulovlig våbenhandel
>
> Brug dog din hjærne......nå nej den er på pæller

jæmogfisk?

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 24-07-09 23:50

<Just> skrev i en meddelelse
<J> skrev en meddelelse

Brug dog din hjærne......nå nej den er på pæller
jæmogfisk? ( ok den er accepteret som modsvar, hihihi )

Brug i nu blot denne side
http://www.retskrivningsordbogen.dk

Er det for i er på noget mere alvorligt
Så har AAA / Lænken vel en afdeling i jeres by

/ Niel Pedersen