lunkent vand fra varmtvandsbeh.
Fra : Niels

Dato : 28-07-09 20:49

Jeg har en Isotemp varmtvandsbeholder med mixventil på, sidste år kørte den
fint, men i år mikser den for meget koldt vand i og den kan ikke stilles
mere op. Har læst noget om udluftning men ved ikke helt hvad der menes med
det. er der andre der har haft samme problem. Vandet i beholderen er godt
nok varmt som det skal være.

mvh Niels

www.biancaklubben.dk

Fra : Flemming N

Dato : 29-07-09 06:13

Jeg havde samme problem i foråret. Du skal bare adskille mixerventilen og
motionere den. Husk at der ikke må være tryk på vandet når du gør det. Der
kommer ikke noget vand ud når du gør det.
/Flemming N

Fra : HO

Dato : 29-07-09 08:13

"Flemming N" <fnifjern@os.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg havde samme problem i foråret. Du skal bare adskille mixerventilen og
> motionere den. Husk at der ikke må være tryk på vandet når du gør det. Der
> kommer ikke noget vand ud når du gør det.
hej
ja - de har en tendens til at sætte sig - adskil den og smør den evt. med
lidt madolie, rengør og saml den igen.
MVH
Hans

Fra : Niels

Dato : 29-07-09 16:30

tak for svarene jeg vil prøve at kikke på det i weekenden og se om jeg kan
få det til at fungere
mvh Niels

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 30-07-09 05:44

Det er et velkendt problem der opstår når det varme vand afgiver kalk
på fladerne.
Ved 60 grader udskilles ca 4% kalk og ved 80 grader udskilles 80%
kalk.
Man må ikke gå under 49 grader a.h.t. legionellabakterier.
Så her imellem skal kompromisserne indgås, for ikke at få for stor en
varmvandsbeholder ombord bør temperaturen vær høj; men det giver
problemerne og især når motorens kølevand frit deltager i opvarmningen
for så kan temperaturen godt ligge på 85 - 90 grader.
Både varmeafgivelsesflader og ventiler bør afsyres regelmæssigt f.eks
med eddikesyre.

Måske vil kombinationen af eddike, madolie og vand kunne lave en lind
salatdressing; men madolie bidrager ikke til nogen renselsesproces.

Mvh/Harding

Fra : soren

Dato : 01-08-09 15:40

On 30 jul, 13:43, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Måske vil kombinationen af eddike, madolie og vand kunne lave en lind
> salatdressing; men madolie bidrager ikke til nogen renselsesproces.
>
> Mvh/Harding

Husk salt, peber og hvidløg, så blir den rigtigt god

Jeg forstår nu ikke helt at der skulle ske noget med mixventilen hvis
den ellers står på samme sted altid.
Min Isotemp har virket perfekt i 6 år og vi bruger den rigtigt meget i
disse år, hvor den sikrer at vi kan få et varmt morgenbad uanset hvor
på kanalerne/floderne vi ligger.
Temperaturen på det varme vand har jeg valgt meget høj, dels af hensyn
til legionella, dels fordi det strækker varmtvandsbeholdningen
længere.
Vi kan ligge i 3 dage uden motor eller el, og alligevel have varmt
vand.
Hilsen
SørenH
s/y Marie af Næstved
- p.t. Groningen i Friesland

Fra : HO

Dato : 02-08-09 08:07

"soren" <shedemand@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Nu er det jo også en verden udenfor
Jeg har nu læst om flere som har problemer med alt for varmt vand.
Her er et eksempel ud af flere:
http://kortlink.dk/sy-barolo/6u3y

Men jeg har også selv skoldet mig på det alt for varme vand.
Men løst problemet med en mixer ventil sådan:
http://www.kongeaamc.dk/bavaria/temp_mixkopi.jpg

MVH
HO

Fra : Niels

Dato : 02-08-09 16:44

selv om den står samme sted hvert år kan den godt ændre sig, den skulle jo
gerne mikse koldt vand i hvis det er for varmt fra beholderen efter behov.
jeg har fået min til at virke igen skruede den ud og fik termostaten løs,
så nu er der igen rigtigt varmt vand og ikke kun 30 grader

Niels
www.biancaklubben.dk