Søkort til Windows Mobile
Fra : Claus V

Dato : 27-07-09 12:05

Hej NG,

jeg har en windows mobil med "Windows Mobile" styresystem og indbygget
GPS-modtager (det er en HTC Touch HD).

Jeg har forgæves ledt efter et elekoronisk søkort, som kan installeres på
telefonen...

Nogle som ved, om dette findes?

Mvh.

Claus

Fra : Bitnissen

Dato : 27-07-09 14:22

Hej Claus

Jeg har brugt OziExplorer CE , med BSB kort (skal konveres) på mine
Ipaq 2210/5550 og IPAQ 614c - virker fint bortset fra at kortene kan
være svære at se i sollys

/Jimmi

Fra : oem

Dato : 28-07-09 02:47

On 27 Jul., 15:21, Bitnissen <bitnissen#SPAMMER FORMAT YOUR
HARDDI...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg har brugt OziExplorer CE , med BSB kort (skal konveres)  på mine
> Ipaq 2210/5550 og IPAQ 614c - virker fint bortset fra at kortene kan

Dumt spørgsmål: Hvad er 'BSB'-kort?

Og hvis der er nogen der støder på et program, der minder om
OsiExplorer til HTC Magic (med Android), så sig til..

På 'Market' flyder det med GPS-applikationer, men et program der kan
det helt simple at vise en gps position på et længde/bredddegrads-
kalibreret kort findes ikke endnu..

Jo positionen kan vises på google maps kan, men så mangler jo
søkortenes oplysninger..Og desuden er det en fordel at spare på
dataforbindelse

P.t. har jeg kun nogle gamle kort (fra en mindst 5-6 år gammel Det
levende Søkort)..

/Ole

Fra : Bitnissen

Dato : 28-07-09 10:36

Hej

BSB er standard raster kort format, som har været brugt af forskellige
kort leverandører -se evt. http://www.officialnoaacharts.com/

Der findes også utilities, som gør det muligt scanne papirkort ind,
klippe dem sammen og kalibrere dem i is BSB format (ex. SeaClear)

I de tyske kortserier fra NV verlag fra før 2008 var de elektroniske
kort i BSB format, hvor det er muligt at konverere til Oziexplorer CE
format eller bruge direkte i SeaClear / oziexplorer PC

Jeg har endnu ikke set et marine navgiator til Android, men nogle få
geo-caching applikationer

/Jimmi

Fra : Allan Nielsen

Dato : 29-07-09 01:25

Check http://www.fugawi.com ud - de har bla. Navionics kort til MEGET
lave priser til Iphone.

Kender I den historie om indianerstammen der ikke kunne finde vej -
Fugawi stammen?

Hej,
Allan
S/Y A-head