utæt transducer
Fra : Jens S

Dato : 26-07-09 08:43

Hjælp min båd er ved at synke.. der er begyndt at trænge vand ind ved
ekkolodtransducerens skroggennemføring.. ikke mere end der kan holdes
i ave med en Bilge pumpe, men noget må jo gøres. er der nogen der har
en god idé til en løsning uden at hele fartøjet (maxi fenix) skal på
land? jeg har tømt en tube Sikaflex, selvfølgelig iden resultat..
mvh Jens Skov
Svaneke

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 26-07-09 19:05

Hvad er det for et ekkolod ?

Det er sandsynligvis plastikken i gennemføringen der er flækket. Jeg ville
ikke være i tvivl... Op med båden, ny i og i vandet igen. Det er max en
dags arbejde.

Man skal ikke spøge med huller i bunden af en båd.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 26-07-09 12:36

Selvfølgelig vil løsningen være at få båden på land og her udbedre
skaden. Det er metoden især i hjemhavn.
For at kunne tætne en pludselig opstået skade findes muligheden for at
klare fejlen midlertidigt ved at anvende TEC-7. Det kan i modsætning
til Sikaflex klæbe under vand.

Mvh/Harding

Fra : JensS

Dato : 27-07-09 00:55

On 26 Jul., 20:35, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> For at kunne tætne en pludselig opstået skade findes muligheden for at
> klare fejlen midlertidigt ved at anvende TEC-7. Det kan i modsætning

Ekkoloddet er et Eagle (Lowrance) Fishmark 160, transduceren er en
Airmar.. hvilket bringer mig videre til næste spørgsmål: Er der nogen
af jer der ved hvem der forhandler dem, evt. dansk importør?

Fra : JensS

Dato : 27-07-09 00:59

wrote:
> [...]
> til Sikaflex klæbe under vand.
>
> Mvh/Harding

Ekkoloddet er et Eagle (Lowrance) Fishmark 160, transduceren er en
Airmar formodentlig denne:
http://airmartechnology.com/airmar2005/ex20/RMProducts/ElectCat.asp?ProdID=33&Man=All&PageNo=65
hvilket bringer mig videre til næste spørgsmål: Er der nogen
af jer der ved hvem der forhandler dem, evt. dansk importør?
mvh Jens

Fra : JensS

Dato : 27-07-09 01:04

wrote:
> [...]
> til Sikaflex klæbe under vand.
>
> Mvh/Harding

Ekkoloddet er et Eagle (Lowrance) Fishmark 160, transduceren er en
P319 Thru-hull, airmartechnology.com

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 29-07-09 22:29

Airmar er standard transducer til rigtigt mange fabrikater. Mine raymarine
instrumenter bruger også Airmar. Jeg er sikker på at hvis du giver nummeret
til din lokale bådudstyrsforrretninge, så kan de skaffe den.

Hvor bor du ?

Fra : JensS

Dato : 31-07-09 19:51

Jeg fik kontakt til en af de danske importører, som kunne fortælle at
det var meget lidt sandsynligt at der var en utæthed i selve
transduceren. Jeg fik nogle gode råd, så efter en tur på land er den
sealet efter alle kunstens regler med Sikaflex 291, så nu har den
ligget på vandet i godt et døgn uden en ml vand i kistebænken, så nu
skal der sejles igen. Tak for de gode råd.

On 29 Jul., 23:28, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> [...]
> instrumenter bruger også Airmar. Jeg er sikker på at hvis du giver nummeret
> til din lokale bådudstyrsforrretninge, så kan de skaffe den.

Svaneke; Bornholm, derfor lidt besværligt med optagning, reservedele,
osv