Merit Turf mod gåsebiller
Fra : Mogens

Dato : 30-07-09 08:39

Vi havde moderat med gåsebiller i år, men nu har hustruen hjemkøbt 3kg
Merit Turf. Ved godt at det er sidst på behandlingsperioden, men vi
prøver alligevel.

Men, det som undrer mig er brochurens påstand om "Erfaringer fra ind- og
udland har vist at græssets generelle kvalitet forbedres væsentligt når
det er behandlet med Merit Turf". Grovvaremanden sagde også at plænen
blev markant flottere efter en behandling, så mit spørgsmål er: Hvad er
det i produktet som virker så godt for græsset? Det må man da også kunne
købe særskilt uden giftstoffet.

Min hustru har fået en halvgammel 3kg spand (04/2007 - 04/2010), men vil
det være et problem at bruge 1½ kg i år, og så smide de sidste 1½ kg til
juni næste år?

Fra : Vezcom Media

Dato : 18-08-09 03:52

On Jul 30, 9:39 am, Mogens <n...@mail.com> wrote:
> [...]
>
> Min hustru har fået en halvgammel 3kg spand (04/2007 - 04/2010), men vil
> det være et problem at bruge 1½ kg i år, og så smide de sidste 1½ kg til

Jeg tror ikke det vil være noget problem at smide 1½kg i år og resten
næste år, hvor har i købt det henne om jeg må spørge, jeg har kun
kunne få 10kg spande og det synes jeg er lidt i overkanten.

Fra : Mogens

Dato : 18-08-09 12:10

Vezcom Media wrote:

> Jeg tror ikke det vil være noget problem at smide 1½kg i år og resten
> næste år, hvor har i købt det henne om jeg må spørge, jeg har kun
> kunne få 10kg spande og det synes jeg er lidt i overkanten.

Silkeborg grovvarecenter, og jeg tror de ville elske at få den afsat.
Næste forår køber jeg en frisk 3 kg's spand (håber at jeg kan finde en
til den tid) og giver så i halv dosis 2 år i træk for 1100 kr. Det tror
jeg fint vil kunne holde bæsterne væk (vi har ikke ret mange i år og har
p.t. ingen larver observeret overhovedet).

Finder du et sted hvor det kan købes, eks. i grænsekiosker, så giv lige
et pip.